English

رئیس شورای شهر رشت عنوان کرد:

انتخاب شهردار جدید در اولویت فعالیت شوراست /ساماندهی وضع رودخانه ها با حذف ورودی فاضلاب و ورود پس آب

رئیس شورای اسلامی اسلامی شهر رشت در پنجاهمین جلسه شورای رشت گفت: انتخاب شهردار جدید در اولویت فعالیت شوراست و جلسات هیات رئیسه با حضور همه اعضا برگزار می شود تا بتوانیم یک مدیر توانمند برای رشت انتخاب نماییم.

انتخاب شهردار جدید در اولویت فعالیت شوراست /ساماندهی وضع رودخانه ها با حذف ورودی فاضلاب و ورود پس آب

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، سید امیر حسین علوی رئیس شورای شهر رشت با اشاره به فعالیت های کمیسیون های تخصصی شورا ابراز کرد: با توجه به اتمام نخستین سال فعالیت شورای پنجم، قرار شد هر کمیسیون در هر جلسه گزارش عملکرد خود را تا پایان فعالیت سال نخست ارائه دهد.

انتخاب شهردار جدید در اولویت فعالیت شوراست

وی در حضور خبرنگاران گفت: انتخاب شهردار جدید در اولویت فعالیت شوراست و جلسات هیات رئیسه با حضور همه اعضا برگزار می شود تا بتوانیم یک مدیر توانمند برای رشت انتخاب نماییم.

علوی تاکید کرد: این روزها افرادی به عنوان شهردار به اعضای شورا تعرفه می شوند، اما قطعا هیچ کس بهتر از اعضای شورا با زوایای انتخاب شهردار آشنا نیست. رایزنی هایی با افراد صورت گرفته و تلاش می شود به بهترین انتخاب برسیم.

وی تصریح کرد: برخی گمانه زنی ها و اخبار منتشر شده، در رسانه ها تنها حدس و گمان است و قطعی نیست و تصمیم نهایی را اعضای شورا بصورت جمعی و استقلال رأی همه اعضا انجام خواهند داد.

شورای شهر رشت

اختصاص سهیمه قیر و تخصیص وام برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی

علوی، به دیدار خود با مدیر و معاون سازمان همیاری ها و شهرداری های وزارت کشور اشاره نمود و تصریح کرد: قول اختصاص سهیمه قیر و تخصیص وام برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی با سازمان همیاری و شهرداری ها در حال پیگیری است تا با دریافت ارز مناسب دولتی، خرید خودروی منطقه آزاد را برای نوسازی تاکسیرانی در دستور کار قرار دهیم.

تصفیه خانه های بیمارستانی و شهرصنعتی در حال پیگیری است

رئیس شورا به دیدار خود با دکتر نوبخت اشاره نمود و یادآور شد: بجر مساعدت های سازمان برنامه و بودجه، که آغاز آن با پیگیری شورا بوده است، امروز تصفیه خانه های بیمارستانی و شهرصنعتی در حال پیگیری است و با اجرایی شدن آن آلودگی رودخانه ها کاهش می یابد.

ساماندهی وضع رودخانه ها با حذف ورودی فاضلاب و ورود پس آب

ساماندهی وضع رودخانه ها با حذف ورودی فاضلاب و ورود پس آب، در جلسه ای که با مدیر کل آبفای کشور داشتیم، در دستور کار قرار گرفته و مقرر شد ۳ بسته توسط آبفای گیلان آماده گردد تا بتوانیم اعتبار لازم را برای ساماندهی رودخانه ها دریافت نموده و یک مدل اجرایی برای حل معضل رودخانه ها داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد، در شورای پنجم بتوان به خروجی مناسبی برای حل معضل رودخانه ها دست یافت.

پیش پرداخت برای راه اندازی زباله سوز

علوی همچنین گفت: پیش پرداخت برای راه اندازی زباله سوز پیگیری شده، ولی انجام نشده است. مطالبه اجتماعی هم برای راه اندازی زباله سوز وجود دارد. برای حل معضل مدفن زباله سراوان جلسات فشرده ای با فرمانداری برگزار کردیم اما تا زمانیکه ۲۵درصد پیش پرداخت زباله سوز پرداخت نشود، امکان اجرایی آن در بازه زمانی وجود ندارد. در این زمینه با دکتر نوبخت مذاکره شده است. این مطالبه ای است که اگر چه شاید مستقیم وظیفه شورا و شهردری نباشد ولی مردم از شهرداری انتظار دارند.

علوی یادآور شد: ۱۰ میلیارد تومان در بدو قرداد زباله سوز دریافت شده و ۱۷ میلیارد تومان دیگر نیز اخیراً از سوی سازمان شهرداریها واریز گردیده ولی برای آغاز قرارداد نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی