English

دهه سوم مردادماه برگزار می شود؛

نهمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان/ارسال ۱۷۷ اثر به نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از ارسال ۱۷۷ اثر به نهمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان خبر داد و گفت: آثار ارسالی از ۵۵ شهر کشور بوده است.

نهمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان/ارسال ۱۷۷ اثر به نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، سیدامیر مصباح با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، گفت: این جشنواره با اهتمام به اهمیت کار فرهنگی، تلاش جهت پاسداری از ارزش‌های جامعه و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی، با توجه ویژه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری «حمایت از کالای ایرانی» و  چشم‌انداز روشن برای جامعه سالم، شهر پاک و آرام برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش مسابقه و ویژه کودک و نوجوان برگزار می‌شود، اذعان کرد: ١٧٧ اثر به دبیرخانه جشنواره با موضوعات حمایت از کالای ایرانی، شهروند، فرهنگ ایثار و شهادت، شهروند، آگاهی از حقوق شهروندی، شهروند، آسیب های اجتماعی، شهروند، ترویج کتاب و کتابخوانی، شهروند، حقوق کودک، شهروند، محیط زیست چالش ها، مخاطرات، راهکارها، شهروند، مشارکت مسئولانه در صرفه جویی منابع انرژی؛ حفظ فضای سبز، اموال عمومی، مدیریت زباله و پسماند، ترافیک و... ارسال شده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: از این تعداد آثار ارسالی، ١٤٨ اثر مربوط به بخش مسابقه و ٢٩ اثر مربوط به بخش ویژه کودک و نوجوان است.

مصباح تصریح کرد: آثار ارسالی از استان‌های کرمانشاه، تهران، اصفهان، تبریز، خراسان شمالی، فارس، خوزستان، همدان، کردستان، لرستان، مازندران، مرکزی، گیلان، قم، کرج، البرز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و قزوین و به صورت جزیی از ٥٥ شهر کشور بوده است.

در بخش مسابقه ١٥ نمایش به جشنواره راه پیدا خواهند کرد

وی با تصریح اینکه در بخش مسابقه ١٥ نمایش به جشنواره راه پیدا خواهند کرد، افزود: در بخش ویژه کودک و نوجوان نیز که برای دومین سال پیاپی برگزار می‌شود پنج اثر با موضوعات مناسب کودکان و نوجوانان پذیرفته می‌شوند.

مصباح با بیان اینکه بازبینی آثار توسط تیم بازبین متشکل از ٥ نفر از نهم مردادماه جاری آغاز شده است، اظهار کرد: آثار راه یافته به جشنواره تا بیستم مرداد اعلام خواهد شد و تا سقف ٣٥ میلیون ریال کمک هزینه به آنها پرداخت می‌شود.

گفتنی است، نهمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، دهه سوم مردادماه در این شهر برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه