English

نظارت بر حسن اجرای قوانین جزو رسالت‌های قوه قضائیه است

رئیس کل دادگستری استان گیلان، نظارت بر حسن اجرای قوانین را جزو رسالت‌های قوه قضائیه دانست و گفت: قوه قضائیه پرچمدار عدالت‌خواهی در جامعه است.

نظارت بر حسن اجرای قوانین جزو رسالت‌های قوه قضائیه است

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، احمد سیاوش‌پور پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر در مصلای امام خمینی(ره) رشت با تسلیت ایام ضربه خوردن امام علی(ع) اظهار کرد: در هفته قوه قضائیه قرار داریم که مصادف با شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی در هفتم تیر ماه سال ۶۰ است.

وی شهید بهشتی را از شخصیت‌های تاثیرگذار در انقلاب اسلامی خواند و افزود: شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی نقش بسیار تاثیرگذار داشت.

رئیس کل دادگستری گیلان ادامه داد: شهید بهشتی معروف به معمار نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران است.

سیاوش‌پور قوه قضائیه را طبق اصل ۱۵۶ قانون اساسی مستقل دانست و تصریح کرد: این قوه به صورت مستقل فعالیت کرده و در بخش‌های مختلف با تعامل و برای پیشرفت کشور همکاری می‌کند.

وی اصل تظلم‌خواهی و احقاق حق و ابطال باطل را از شاخص‌های قوه قضائیه دانست و یادآور شد: پایه نظام اسلامی بحثعدالت بوده و قوه قضائیه پرچمدار عدالت‌خواهی محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان نظارت بر حسن اجرای قوانین را جزو رسالت‌های قوه قضائیه دانست و خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد و تبعیض به‌عهده قوه قضائیه است.

وی متذکر شد: سالانه ۱۵ میلیون پرونده در دستگاه قضایی کشور مطرح می‌شود که این تعداد پرونده شایسته نظام اسلامی نیست.

سیاوش‌پور با بیان اینکه امروز قوه قضائیه خود را موظف می‌داند به پرونده‌ها رسیدگی کند، یادآور شد: تعقیب، مجازات و اصلاح مجرمان از دیگر رسالت‌های قوه قضائیه است.

رئیس کل دادگستری گیلان تصریح کرد: قوه قضائیه موظف است امنیت در بخش‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را با همکاری دیگر دستگاه برای مردم فراهم کند.

این مسؤول ارشد قضایی گیلان با اشاره به آمار تعداد زندانی‌ها در این استان، متذکر شد: گیلان ۷ هزار و ۵۰۰ نفر زندانی دارد که جرم بیشتر آنها مخدر و سرقت است.

وی جرم ۵۰ درصد از زندانیان را مربوط به مواد مخدر عنوان کرد و گفت: جرم ۵۰ درصد دیگر نیز به صورت غیر مستقیم مربوط به مواد مخدر است.

سیاوش‌پور اظهار کرد: سال گذشته تعداد ۴۳۶ هزار پرونده ورودی در دادگستری گیلان داشتیم و این تعداد پرونده در دستگاه قضایی استان رسیدگی شده است.

وی با تصریح بر اینکه بسیاری از پرونده‌ها شایسته نیست در محاکم قضایی گیلان مطرح شود، یادآور شد: با وجود این موضوع، موظف هستیم به تمام پرونده‌ها رسیدگی کنیم.

رئیس کل دادگستری گیلان خاطرنشان کرد: قوه قضائیه موظف است در مسیر بی‌طرفی حرکت کند که از ویژگی‌های این قوه محسوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه