English

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان:

گیلان در جذب سرمایه‌گذاری جدید و پرداخت تسهیلات رتبه سوم کشور را دارد

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان:فعالیت برخی از واحدهای صنعتی با ظرفیت پایین یکی از مشکلات اساسی بخش صنعت است.

گیلان در جذب سرمایه‌گذاری جدید و پرداخت تسهیلات رتبه سوم کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری موج از رشت،علی منتظری در  بازدید خبرنگاران گیلان از دو واحد صنعتی رشت که به مناسبت گرامیداشت هفته صنعت و معدن انجام شد،اظهار کرد: به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که خبرنگاران از واحدهای نیمه تعطیل استان هم بازدید کنند تا وضعیت چنین صنایعی برای رسانه‌ها شفاف شود.

وی افزود: همانند سایر استانها،استان گیلان هم از چند واحد نیمه تعطیل برخوردار است و برخی از آنها بدهی روزافزون دارند.

منتظری ادامه داد:در دنیا هم همه روزه تعدادی از واحدها تعطیل می‌شوند و طبیعی است برخی صنایع فرسوده کنار بروند و واحدهای جدید ساخته شوند.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان خاطرنشان‌ کرد:برخی از واحدهای تعطیل از زمین‌های باارزش افزوده بالا برخوردارند و سرمایه‌گذار جدید با راه اندازی تولید و صنعت جدید در این زمین‌،می‌تواند جهشی موثر در اشتغال و صنعت استان ایجاد کند.

منتظری با اشاره به اینکه توسعه صنعتی در گیلان رو به افزایش است،خاطرنشان کرد:صنعت گیلان از حالت بد به شرایط متعادل رسیده است و خوشبختانه نگرانی‌های بخش صنعت گذشته وجود ندارد.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان تصریح ‌کرد:در بحث رونق و تولید گیلان از استانهای برتر کشور محسوب می‌شود.

وی افزود:کار تیمی در استان موجب شده، گیلان در جذب سرمایه‌گذاری جدید و پرداخت تسهیلات رتبه سوم کشور را به خود اختصاص دهد.

علی منتظری با اشاره به اینکه در حوزه صنایع سلولزی گیلان قطب تولیدات این محصول شده است،تصریح کرد:اثرات این توسعه را به زودی در استان شاهد خواهیم دید.

وی با بیان اینکه از هم اکنون به دنبال ایجاد شهرک سلولزی و شهرک مبل در استان هستیم،افزود:در حال حاضر بیش از یک میلیون مترمکعب ظرفیت تولید در صنایع سلولزی ایجاد شده است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان توسعه فرآورده های صنعت مس و فولاد گیلان را چشمگیر عنوان کرد و گفت: در مجموع صنعت گیلان نه تنها تعطیل نیست، بلکه رو به رشد است.

وی با بیان این مطلب که کمتر از یک سوم صنایع گیلان در شهرکهای صنعتی مستقر هستند و قضاوت وضعیت صنعت استان متکی بر انعکاس اخباری از وضعیت واحد‌های موردی نیمه تعطیل درست نیست،گفت:ما در صنایع نساجی گیلان در بخش خصوصی مهمی واحدهای مهمی داریم که محصولاتشان را به کشورهای مهم صادر می‌کنند.

 منتظری افزود:مشکل اساسی برخی واحدهای صنعتی بهره‌گیری از نصف ظرفیت واحدها است و با پرداخت تسهیلات و مشوق ها بر آنیم تا استفاده از این ظرفیت را در استان بالا ببریم.

وی رتبه صنعتی گیلان را دوازدهم عنوان کرد و ادامه داد:استقبال سرمایه‌گذاری در گیلان زیاد است و سال گذشته ده هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان گیلان ثبت‌شده داریم.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه گیلان به زودی قطب سرمایه‌گذاری صنعتی در کشور می‌شود، گفت:با اتمام پروژه راه آهن گیلان و دیگر پروژه‌های عمرانی تقاضای سرمایه گذاران برای سرمایه‌گذاری بیشتر خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی