English

لاریجانی:

کلید موفقیت کشور در نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی است/آیت‌الله قربانی شاخص تعاملات نظری اسلامی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کلید موفقیت آینده کشور در کارآفرینی است و مردم باید در این زمینه حریض شوند زیرا اگر فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه نهادینه شود کمک بزرگی به آینده ایران است.

کلید موفقیت کشور در نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی است/آیت‌الله قربانی شاخص تعاملات نظری اسلامی

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، علی لاریجانی صبح امروز در دیدار با آیت‌الله زین‌العابدین قربانی اظهار کرد: از ماه‌های گذشته یکی از توفیق‌هایی که برای سفر به گیلان داشتم دیدار با آیت‌الله قربانی است.

وی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به آیت‌الله قربانی ارادت داشتم و از آثارشان استفاده می‌کردم و ایشان شاخصی در تعاملات نظری اسلامی نه تنها برای گیلان بلکه برای جهان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان خاطره‌ای از آیت‌الله مطهری در نوروز سال 56 در سفر به گیلان، بیان کرد: آیت‌الله مطهری، آیت‌الله قربانی را دارای فضل، کمال و معرفت معرفی کرده است.

لاریجانی با بیان اینکه آیت‌الله قربانی در گیلان بسیار موفق عمل کرده و این استان باید به ایشان افتخار کند، تصریح کرد: یکی از مسائل مهم کشور که نیاز است از وجود آیت‌الله قربانی استفاده شود، نهادینه کردن فرهنگ کار و کارآفرینی است زیرا مسأله مهم وضعیت اقتصادی محسوب می‌شود و بقیه در حاشیه است.

وی بر تولید ثروت و اشتغال در کشور تأکید کرد و گفت: در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری بر محور اقتصادی تأکید دارند و تا شرایط اقتصادی متحول نشود مسائل دیگر تحقق پیدا نمی‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پرهیز از کشمکش بسیار مهم است، متذکر شد: با نظر آیت‌الله قربانی در برطرف کردن کشمکش‌ها به طور کامل موافق هستم.

لاریجانی با تأکید براینکه برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید اقدام‌هایی انجام شود، اظهار کرد: دولت باید توان خود را در مورد موضوع مذکور متمرکز کند و در دولت جدید نیروهای عملیاتی و کار انتخاب شوند و این همگرایی در دولت وجود دارد.

وی به وجود صاحب‌نظران در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: فرهنگ کار و کارآفرینی باید در جامعه نهادینه شود و دولت تنها با صدور بخشنامه نمی‌تواند این امر را انجام دهد زیرا تا فرهنگ کار نباشد اشتغال ایجاد نمی‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جوانان پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌ها به‌دنبال اشتغال در دستگاه‌های دولتی هستند، بیان کرد: از دستگاه دولتی تولید در نمی‌آید و باید فرهنگ کار در جامعه گسترش پیدا کند.

لاریجان، قلم و نفوذ کلام آیت‌الله قربانی بین مردم و روحانیون را تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: حرکت فرهنگی متناسب با کارآفرینی در جامعه باید ایجاد شود اما امور فرهنگی در رسانه‌ها بیشتر دارای سبقه سیاسی است.

وی، جهش اقتصادی در بیشتر کشورها در 20 سال گذشته را به دلیل تحول در حوزه اقتصادی آنها عنوان کرد و افزود: در 40 سال گذشته وضعیت کره جنوبی فرسوده بود و 50 درصد مردم این کشور در فقر مطلق بودند اما اکنون سالانه 550 میلیارد دلار صادرات دارند و تولیدکننده هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر هدایت فرهنگی و فکری جامعه برای کارآفرینی و فرهنگ کار تأکید کرد و گفت: کلید موفقیت آینده کشور در کارآفرینی است و مردم باید در این زمینه حریض شوند زیرا اگر فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه نهادینه شود کمک بزرگی به آینده ایران است.

لاریجانی در پایان با بیان اینکه آینده خوبی برای گیلان می‌بینم، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در زمینه تولید استان حمایت لازم انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه