English

استفاده ۵۷ درصدی بزهکاران سایبری در گیلان از تلگرام

رئیس پلیس فتای گیلان گفت: ۵۷ درصد بزهکاران سایبری شناسایی شده در گیلان برای ارتکاب جرم از تلگرام استفاده کرده اند.

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان در نشست فرماندهان انتظامی گیلان اظهار کرد: ۵۷ درصد بزهکاران سایبری شناسایی شده در گیلان برای ارتکاب جرم از تلگرام استفاده کرده اند.

ایرج محمد خانی با بیان اینکه مجموع پرونده های ورودی حوزه فتا در پنج ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۳۰ درصد افزایش داشته است افزود: ۵۷ درصد بزهکاران سایبری شناسایی شده در گیلان برای ارتکاب جرم از تلگرام استفاده کرده اند.

وی گفت: هتک حیثیت و نشر اکاذیب با ۴۶درصد، مزاحمت اینترنتی با ۲۰درصد، برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی با ۱۲درصد، سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه ۸درصد و سایر جرایم تهدید و اخاذی و ۶درصد، مهمترین جرایم سایبری در استان می باشند که البته برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی و سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۴۱درصد و ۳۱درصد کاهش داشته است.

محمدخانی افزود: با تلاش کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا در ۵ ماهه امسال، کشف پرونده های حوزه فتا در استان گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۱درصد افزایش داشته و در همین رابطه درصد متهمانی که شناسایی و تحویل دستگاه قضایی در مرکز استان و شهرستان ها شده اند، ۷۲درصد مرد و ۲۸ درصد آنها زن بودند که میانگین سنی آنها تا ۱۷ سال ۱۰درصد، ۱۸ تا ۲۵ سال ۲۷درصد، ۲۶ تا ۳۵ سال ۳۵درصد، ۳۶ تا ۴۵ سال ۲۱درصد و ۴۵ سال به بالا ۷درصد می باشد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ۴۵درصد بزهکاران سایبری شناسایی شده در پنج ماهه امسال دارای تحصیلات دانشگاهی بودند، بیان داشت: روند انگیزشی ارتکاب جرم متهمان شناسایی شده به ترتیب ۴۴درصد ضد اخلاقی، ۲۳ درصد کسب منافع مالی، ۱۸ درصد متفرقه(شامل سرگرمی، کنجکاوی، اثبات توانایی ها) و ۱۵ درصد انتقام جویی می باشد.

رئیس پلیس فتای گیلان به هموطنان توصیه کرد: با افزایش هوشیاری، ارتقای سطح دانش و آگاهی های اجتماعی و جدی گرفتن نکات ایمنی و اصل نسبی بودن امنیت در پیام رسانهای موبایلی از بروز و ظهور جرایم سایبری پیشگیری نمایند و در صورت اطلاع از فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس www. Cyberpolice. ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata @ police. ir گزارش کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه