English

گیلان رتبه نخست سطح زیرکشت و رتبه دوم تولیدکننده برنج کشور

معاون بهبود تولیدات جهاد کشاورزی گیلان گفت: فصل برداشت برنج از شالیزارهای گیلان به اتمام رسیده است.

گیلان رتبه نخست سطح زیرکشت و رتبه دوم تولیدکننده برنج کشور

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، حبیب جهانساز امروز در جمع خبرنگاران در رشت اظهار کرد: اکنون فصل برداشت برنج از شالیزارهای گیلان به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط جوی، عملیات کاشت و برداشت برنج هر کدام در مدت ۲۵ روز انجام شده است، تصریح کرد: ۱۷۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان به صورت مکانیزه برداشت شده است.

معاون بهبود تولیدات جهاد کشاورزی گیلان امسال تولید برنج را سالم‌تر عنوان کرد و گفت: امسال کمترین آفت را داشتیم و سالم‌ترین برنج دنیا در گیلان تولید شد.

وی از افزایش ۵ درصدی تولید برنج گیلان در سال جاری خبر داد و گفت: عملکرد شالیزارها خوب بود و امسال تولید برنج مناسب است.

جهانساز قیمت برنج برای مصرف کننده و تولید کننده را خوب و مناسب دانست و خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شرایط مناسب، برای کشاورزان و زارعان خوب بود.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان از وضعیت تولید امسال راضی هستند، یادآور شد: گیلان بزرگ‌ترین تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور بوده و نیاز برنج ۲۰ میلیون نفر را تامین می‌کند.

این مسؤول با تصریح بر اینکه گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، است، خاطرنشان کرد: گیلان رتبه نخست سطح زیرکشت و رتبه دوم تولیدکننده برنج را در کشور دارد.

به گزارش موج، سالانه یک‌میلیون و ۱۰۰هزار تن شلتوک و ۷۵۰ هزار تن برنج سفید توسط شالیکاران گیلان تولید می‌شود و بیشتر رقم‌های بومی برنج از نوع هاشمی و علی کاظمی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه