English

تشکیل تعاونی‌های عام با رویکرد اقتصاد مقاومتی

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از گردهمایی اقتصاد مقاومتی با حضور تعاونگران گیلان همزمان با هفته تعاون در این استان خبر داد.

تشکیل تعاونی‌های عام با رویکرد اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، فرشید تحویلداری پیش از ظهر امروز در جلسه تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با تبریک هفته تعاون اظهار کرد: ۱۳ شهریورماه سال ۷۰ قانون تعاون در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

وی به هفته تعاون از ۱۳ تا ۱۹ شهریورماه اشاره کرد و افزود: در هفته مذکور برنامه‌ها و عملکرد تعاونی‌ها توسط مسؤولان مربوطه بررسی و اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه مسکن مهر در قالب تعاونی‌ها احداثشده است، تصریح کرد: تعاونی‌های مذکور در سه سطح مطلوب، متوسط و ضعیف رتبه‌بندی شدند و مسکن مهر گیلان در رتبه مطلوب کشوری است.

تحویلداری، یکی از اهداف هفته تعاون را توسعه و مشارکت تعاون بین تمام مردم خواند و بیان کرد: در هفته مذکور شایسته است از مدیران تعاونی‌های فعال تجلیل شود.

وی، تعاونی‌ها را در سه بخش مصرف، مسکن و اعتبار عنوان کرد و گفت: در هفته تعاون برنامه‌های متعددی تدارک دیده شده است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه میثاق با شهدا نخستین برنامه در هفته تعاون پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: دیدار با آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در هفته تعاون است.

تحویلداری از گردهمایی اقتصاد مقاومتی با حضور تعاونگران گیلان همزمان با هفته تعاون در این استان خبر داد و یادآور شد: وجود تشکل‌های مردم‌محور عدالت اجتماعی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه تعاونی توسعه شهرستان‌ها در گیلان تشکیل شده است، اظهار کرد: تشکیل تعاونی‌های عام با رویکرد اقتصاد مقاومتی در راستای ارتقای تولید و کیفیت انجام می‌شود.

*۲۵ درصد سهم اقتصاد متعلق به تعاونی‌هاست

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: ۲۵ درصد از سهم اقتصاد کشور متعلق به تعاونی‌هاست و باید این امر را محقق کنیم.

محمود ایزددوست به ایجاد اشتغال توسط تعاونی‌ها اشاره کرد و افزود: ایجاد اشتغال نیازمند عزم فرادستگاهی است و تمام مدیران باید در این زمینه همکاری داشته باشند.

وی از کاهش نرخ بیکاری در گیلان خبر داد و بیان کرد: سال ۹۲ نرخ بیکاری گیلان ۱۶ درصد بود و امسال این نرخ به ۱۱ درصد رسیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه