English

اجرای عملیات بسترسازی نصب سیستم روشنایی دقیق تقرب پرواز فرودگاه رشت

مدیرکل فرودگاه گیلان از اجرای عملیات بسترسازی نصب سیستم روشنایی دقیق تقرب پرواز فرودگاه رشت با هدف افزایش دید خلبان در موقعیت یابی و تشخیص مکان مناسب برای فرود بر روی باند۰۲۷ خبر داد.

به گزارش موج، کریم آقایی گفت: طرح جایگزینی سامانه اپروچ کامل بجای تجهیزات قبلی موسوم به " سیستم simple approach " هم اکنون با تلاش کارشناسان اداره تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی این اداره کل و با نظارت اداره کل تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران اجرایی شد.

مدیرکل فرودگاه گیلان افزود: این سامانه در صورت نصب و بهره برداری، کمک شایانی به افزایش دید خلبان در موقعیت یابی و تشخیص مکان مناسب برای فرود بر روی باند خواهد کرد.

آقایی ادامه داد: با برنامه ریزی و طراحی سیستم روشنایی دقیق تقرب پرواز(اپروچ کامل) باند فرودگاه سردار جنگل رشت، عملیات نشست و بر خواست پروازها تا دید ۸۰۰ متر افقی برای خلبانان در این فرودگاه امکان پذیر خواهد شد.

مدیر کل فرودگاه گیلان اعتبار لازم برای اجرای این عملیات را ۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: نیمی از این اعتبار جهت تهیه اقلام مورد نیاز و نیم دیگر جهت عملیات اجرایی از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران هزینه خواهد شد.

آقایی آغاز بهره برداری کامل از این سامانه دقیق و حساس را ماههای آینده اعلام کرد و گفت: امیدواریم تا بازه زمانی معین شاهد افتتاح این طرح برای ایمنی و سلامتی پروازها در شرایط بدی آب و هوا باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه