English

صادرات و اشتغال باید در سیاست مناطق آزاد مدنظر قرار گیرد

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: واردات برخی محصولات لوکس و حتی قاچاق بعضی از محصولات بدون توجه به اقتصاد مقاومتی، امروز در منطقه آزاد انزلی و کشور مشاهده می‌شود.

صادرات و اشتغال باید در سیاست مناطق آزاد مدنظر قرار گیرد

محمدحسین قربانی امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن هفته دولت با اشاره به عملکرد مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد انزلی، اظهار کرد: دولت لایحه یک فوریتی درباره گسترش مناطق آزاد را تقدیم مجلس کرد.

وی با بیان اینکه بنده مخالف این لایحه بودم افزود: کلیات لایحه مذکور رأی آورد و اکنون مورد بررسی قرار گرفته است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس اسلامی نگاه به مناطق آزاد از جمله منطقه آزاد انزلی را مثبت ندانست و گفت: راهبردی که بر حول اقتصاد مقاومتی برای مناطق آزاد پیشنهاد شد صادرات کالای داخلی بود اما امروز مناطق آزاد مانند منطقه آزاد انزلی تبدیل به حیاط خلوت دولتی‌ها شده است.

وی یادآور شد: توجه نکردن به صادرات و اهمیت دادن به واردات برخی محصولات لوکس و حتی قاچاق بعضی از محصولات بدون توجه به اقتصاد مقاومتی، امروز در منطقه آزاد انزلی و کشور مشاهده می‌شود.

قربانی با بیان اینکه صادرات و اشتغال باید در سیاست مناطق آزاد مدنظر قرار گیرد، متذکر شد: کشورهای حاشیه خزر امروز بازارهای خوبی برای ایران به ویژه گیلان است.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی باید از فرصت و بستر کشورهای حاشیه خزر برای منظور صادرات کالا بهره بگیرد، تصریح کرد: نباید تمام توجهات به واردات کالای لوکس معطوف شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه