English

مسجد توفیقی برای امام جماعت و هیأت امنای آن است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسجد محل جوشش معنویت محسوب می‌شود و نمادی برای سجده بندگان است.

مسجد توفیقی برای امام جماعت و هیأت امنای آن است

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد پروایی در همایش هفته جهانی مسجد و روز بسیج مسجد و محله‌ها در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) سپاه قدس گیلان با اشاره به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی اظهار کرد: حرکت مذکور توهین به مقدسات مسلمانان بود و در مقابل روز مسجد برای تکریم مساجد به‌ویژه مسجدالاقصی نامگذاری شده است.

وی، تکریم مساجد را اقدامی بسیار بزرگ توصیف کرد و افزود: تکریم مسجد محبوب پروردگار متعال محسوب می‌شود و ۲۸ مرتبه کلمه مسجد و مساجد در قرآن آمده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسجد برای بشر فرصت است، تصریح کرد: مسجد توفیقی برای امام جماعت و هیأت امنای آن است.

پروایی، حضور در مسجد را مستحب مؤکد خواند و بیان کرد: پیامبر(ص) با ورود به مدینه ابتدا مسجد را بنا کرد و اگر انقلاب اسلامی به پیروزی رسید به دلیل آغاز این حرکت از مسجد است.

وی مسجد را محل عبادت ذکر کرد و گفت: مسجد محل جوشش معنویت محسوب می‌شود و نمادی برای سجده بندگان است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ندانستن کسب حلال یکی از مشکلات مردم در جامعه است، خاطرنشان کرد: امر مذکور را می‌توان در مسجد به مردم آموزش داد.

پروایی، مسجد را پایگاهی برای مسائل سیاسی عنوان کرد و یادآور شد: محل نماز عبادی سیاسی جمعه در مسجد و مصلا است و مسجد می‌تواند پایگاهی برای حکومت اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه مسجد تنها محل اقامه نماز است، اظهار کرد: سخن گفتن در امور دنیوی در مسجد کراهت دارد اما اگر در راستای حکومت دینی باشد در حمایت از دین است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به اقامه نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا در مساجد اشاره کرد و افزود: نماز صبح در بسیاری از مساجد کمتر اقامه می‌شود و یکی از نقاط ضعف است.

پروایی با تأکید براینکه هیأت امنا باید خود را وقف مسجد کنند، بیان کرد: مساجد باید برای اقامه نماز شب جوانان احیا شود و این امر از وظایف هیأت امنا است.

وی به نهی از ایجاد زرق و برق در مساجد اشاره کرد و گفت: اساس مسجد برای نماز و عبادت است و در کنار آن عزدارای امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه طبق سفارش خداوند در مساجد باید شیک و منظم وارد شویم، تصریح کرد: انسان ناپاک نباید وارد مسجد شود.

پروایی انتخاب هیأت امنای مساجد را از بین افراد امین و پاک دانست و خاطرنشان کرد: وظیفه مسلمان زینت دادن به مسجد با حضور پررنگ است.

وی مردم‌داری و حفظ جوانان را هنر خواند و یادآور شد: دین اسلام به دلیل اخلاق پیامبر(ص)، شمشیر امام علی(ع) و ثروت حضرت خدیجه(س) پیشرفت کرده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بعضی از مسؤولان سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و ائمه جمعه در تعیین هیأت امنای مساجد درست عمل نمی‌کنند، اظهار کرد: نزاع‌های فردی نباید به مساجد کشانده شود

پروایی بر استفاده از جوانان انقلابی در هیأت امنای مساجد تأکید کرد و گفت: در کنار ریش‌سفیدها حضور جوانان مؤمن و متعهد در مساجد حائز اهمیت است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه