English

۳ طرح صنعتی با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد ریال در رشت به بهره برداری رسید

در اولین روز از هفته دولت ۳ طرح صنعتی با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد ریالو ایجاد اشتغال برای ۴۳ نفر در شهرستان رشت به بهره برداری رسید.

۳ طرح صنعتی با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد ریال در رشت به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، استاندار گیلان در مراسم بهره برداری هم زمان از سه طرح صنعتی در رشت، از افتتاح یک هزار و ۱۸۷ پروژه در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، عمرانی، خدماتی، تجاری، گردشگری، ورزشی، مدیریت و توسعه شهری و روستایی و … در هفته دولت امسال خبر داد.

محمدعلی نجفی تصریح کرد: برای ایجاد و راه اندازی این پروژه ها ۱۴ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که ۷ هزار میلیارد ریال آن با سرمایه گذاری بخش خصوصی محقق شده است.

وی با اشاره به روند افزایشی میزان سرمایه گذاری در بخش های مختلف پروژه های افتتاحی در هفته دولت امسال تصریح کرد: این میزان نسبت به پروژه های افتتاحی هفته دولت در سال گذشته بیش از ۳ هزار میلیارد ریال افزایش داشته است.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش مسئولان برای ایجاد رفاه در معیشت مردم خاطر نشان کرد: بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال و خودکفایی کشور، همپای دولت تلاش می کند و دولت نیز در تلاش است با ایجاد فضایی آرام و سازنده در جهت شکوفایی بخش های مختلف، گام های اساسی بردارد.

استاندار گیلان در ادامه از راه اندازی ۵۴۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در سه سال اخیر در استان خبر داد و افزود: این طرح ها با میزان سرمایه گذاری بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی بیش از ۱۰ هزار نفر احداثشده اند. وی عمده ترین واحدهای شاخص استان که طی دولت تدبیر و امید در گیلان به بهره برداری رسیده اند را در بخش های تولید قوطی های فلزی، تولید MDF, HDF، میله و مفتول مسی، محصولات چوب پلاستیک، کنستانتره مرکبات و صنایع فولادی عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در مراسم افتتاح این سه طرح صنعتی در رشت گفت: طرح توسعه شرکت صنعتی بالک در شهر صنعتی رشت، با هدف تولید انواع روغن های خوراکی با سرمایه گذاری ۱۸۵ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالیانه ۶۰ هزار تن با ایجاد اشتغال برای ۲۶ نفر مورد بهره برداری قرار گرفته است.

علی منتظری تصریح کرد: شرکت صنعتی آواگستر آسیا با هدف تولید لوله های دو جداره و ظرفیت سالیانه ۴ هزار و ۲۰۰ تن با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریال و اشتغال ۸ نفر و شرکت صنعتی آروین خزر با ظرفیت تولید سالیانه ۵۵۰ تن ظروف پلاستیکی با ایجاد اشتغال برای ۹ نفر و سرمایه گذاری ۵ میلیارد ریالی از دیگر این طرح ها بود که امروز به طور همزمان وارد چرخه تولید شد.

وی از آمادگی افتتاح رسمی ۲۴ طرح صنعتی، معدنی و تجاری در مناطق مختلف استان در هفته دولت خبر داد و افزود: این طرح ها در بخش های مختلف محصولات سلولزی، فلزی، غذایی، پلاستیکی و معدنی می باشند که برای احداثآنها بیش از ۶ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و با راه اندازی آنها برای ۷۵۳ نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه