English

فعالیت ۱۳ سامانه ثبت سرعت در محورهای برون‌شهری گیلان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از فعالیت ۱۳سامانه ثبت سرعت در محورهای برون‌شهری گیلان خبر داد.

فعالیت ۱۳ سامانه ثبت سرعت در محورهای برون‌شهری گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، ناصر آل‌محمدی با اشاره به افتتاح سامانه‌های ثبت سرعت در جاده‌های گیلان اظهار کرد: در هفته دولت امسال تعداد ۱۱ سامانه ثبت سرعت در محورهای آزاد راه قزوین‌ رشت، جاده قدیم رشت‌ لوشان، رشت‌ فومن و فومن‌سراوان افتتاح می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان ارتقای ایمنی تردد برای کاربران جاده‌ها و تجهیز محورهای استان به سیستم‌های حمل و نقل هوشمند را از اهداف راه‌اندازی سامانه‌های سرعت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۳ سامانه ثبت سرعت در محورهای برون‌شهری گیلان فعال است، گفت: با راه‌اندازی سامانه‌های جدید تعداد دوربین‌های ثبت سرعت در محورهای برون‌شهری استان به ۲۴ دستگاه افزایش می‌یابد.

آل‌محمدی ثبت آمار تردد، ثبت سرعت لحظه‌ای و برداشت شماره پلاک خودرو را از قابلیت‌های سامانه‌های ثبت سرعت ذکر کرد و یادآور شد: با توجه به سفرهای تابستانی و افزایش ترافیک در محورهای استان با راه‌اندازی و بهره‌برداری سامانه‌های مذکور بستر تردد ایمن برای کاربران جاده‌ها فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی ۱۱ سامانه مذکور بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال از اعتبارت ملی هزینه شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۹ هزار مورد تخلف سرعت توسط سامانه‌های ثبت سرعت مستقر در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده است.

این مسوول با تصریح بر اینکه اطلاعات ثبت سرعت برای اعمال قانون در اختیار پلیس راهور قرار می‌گیرد، یادآور شد: اکنون محورهای برون‌شهری استان مجهز به ۲۲ دوربین نظارت تصویری و ۲۴ دوربین فعال ثبت سرعت است.

به گفته وی، ۳۷ سامانه تردد شمار نیز در ۷۴ محور رفت و برگشت گیلان فعال بوده و در زمینه گزارش‌گیری و ارائه اطلاعات مربوط به وضعیت تردد در محورهای استان به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه