English

آزمایشگاه هیدرولیک و مدل های فیزیکی - هیدرولیکی دانشگاه گیلان افتتاح شد

آزمایشگاه هیدرولیک و مدل های فیزیکی - هیدرولیکی دانشگاه گیلان در آستانه هفته دولت به بهره برداری رسید.

آزمایشگاه هیدرولیک و مدل های فیزیکی - هیدرولیکی دانشگاه گیلان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، در آستانه هفته دولت آزمایشگاه هیدرولیک و مدل های فیزیکی - هیدرولیکی دانشگاه گیلان با حضور محمد علی نجفی استاندار گیلان به بهره برداری رسید.

استاندار گیلان در جمع مدیران دانشگاه گیلان با بیان اینکه دانشگاه گیلان با قدمت بیش از ۴ دهه در شمار دانشگاه‌های برتر کشور است اظهار کرد: این دانشگاه در رتبه بندی‌های دانشگاه‌های کشور در جایگاه هشتم کشور قرار دارد.

محمد علی نجفی فعالیت آموزش عالی در گیلان را نزدیک به ۵ دهه دانست و افزود: فعالیت‌های آموزش عالی در گیلان از گذشته با دانشگاه گیلان ارتباط پیدا کرده است.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: دانشگاه گیلان از پتانسیل علمی خوبی برخوردار است و بایستی از ظرفیت های دانشگاه گیلان در بخش های مختلف از جمله پژوهشی و گردشگری بهره لازم را ببریم.

وی با اشاره به فعالیت های پژوهشی رو به رشد دانشگاه گیلان اظهار کرد: ما می توانیم از مرکز پژوهشکده حوزه آبی این دانشگاه با توجه به این که حوزه آبی خزر یکی از بحثهای اصلی ما در استان است، بهره لازم را ببریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه مدیران موظف به حل مشکلات اجرایی و کمک به دانشگاه هستند افزود: شهرداری می‌بایست امکانات رفاهی دانشجویان را در نظر گرفته و رسیدگی های لازم را در سایت دانشگاهی داشته باشند.

نجفی با بیان انتقال موزه تاریخی طبیعی دانشگاه گیلان به محدوده شهر رشت به منظور بهره‌گیری هر چه بیشتر شهروندان از این ظرفیت تأکید کرد و گفت: دانشگاه گیلان از پتانسیل خوب در بخش گردشگری و مراکز ایجاد شده در این بخش برخوردار می باشد.

وی بر ضرورت ارتباط هر چه بیشتر شبکه مدیریتی استان و کشور با دانشگاه‌ها تأکید و تصریح کرد: مدیران اجرایی باید پتانسیل و اندیشه‌های کاربردی دانشگاه را در امور خود بیبنند.

نجفی برگشت اعتبارات پژوهشی را از جمله مشکلات در بدو ورود خود به استان دانست و اظهار داشت: در آن زمان اعتبارات محدود پژوهشی گیلان با این سابقه فرهنگی و دانشگاهی برگشت داده می‌شد اما با فراهم کردن زمینه لازم جهت برقراری ارتباط دانشگاه با صنعت موجب شد تا در سال گذشته قسمت اعظمی از اعتبارت پژوهشی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به گزارش موج، با افتتاح آزمایشگاه هیدرولیک و مدل های فیزیکی - هیدرولیکی دانشگاه گیلان که در مساحت ۷۹۰ متر مربع با هزینه ای حدود ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداثشد، ایجاد زیرساخت پژوهش در مسائل مدل سازی حرکت آب، سازه های هیدرولیکی، مهندسی رودخانه و احیا شرایط زیست محیطی رودخانه ها و محیط های آبی فراهم شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی