English

سید مناف هاشمی خبر داد :

همکاری دستگاه‌های اجرایی با پژوهش و فناوری در استان باید با فناوران و دانشگاه ها بیشتر شود

استاندار گلستان در آیین تجلیل از پژوهشگران فناوران و دانشگاه دانش آموزان برتر گفت : بارزترین شاخصه توسعه گام برداشتن در مسیر تحقیق پژوهش و فناوری‎های نو است .

همکاری دستگاه‌های اجرایی با پژوهش و فناوری در استان باید با فناوران و دانشگاه ها بیشتر شود

به گزارش خبرگزاری موج گلستان ، سید مناف هاشمی،عصر امروز(شنبه ۲۴ آذر) در آیین تجلیل از پژوهشگران فناوران و دانشگاه دانش آموزان برتر اظهار کرد: نیاز است که همکاری دستگاه‌های اجرایی با پژوهش و فناوری در استان با فناوران و دانشگاه ها بیشتر شود.

 

استاندار گلستان بارزترین شاخصه توسعه را گام برداشتن در مسیر تحقیق پژوهش و فناوری‎های نو برشمرد و گفت: در اسناد و برنامه‌های خود و در چشم انداز ۲۰ ساله کشور تاکید زیادی بر پژوهش داشتیم و داریم.

 

هاشمی افزود: اگر می‌خواهیم در هر حوزه‎ای موفقیت داشته باشیم باید به چنین نخبگانی اتکا کنید و پژوهش‎های کاربردی و بنیادی از داخل حوزه‌‌های نخبگانی به وجود خواهد آمد.

 

وی تاکید کرد: نیاز است که ابزارهای پژوهش در کنار چند درصد نخبگان جامعه قرار گیرد تا بتوانند دستاوردهایی برای جامعه داشته باشند.

 

استاندار گلستان افزود: اقدامات پژوهشی در دستگاه اجرایی رضایت بخش نیست و باید در مورد آن تحقیق کنیم  چرا مسیر به‎کارگیری پژوهش‎های خود را در کشور پیدا نکردیم.

 

هاشمی گفت: فقدان انگیزه لازم بین اساتید و دانشگاهیان و فقدان ایجاد زمینه‌هایی برای پژوهشگران از دلایلی است که سبب شده بخش پژوهشی راضی کننده نباشد.

 

وی افزود: در استانی زندگی می‌کنیم که مدعیان آن هستیم که یک ایران کوچک هستیم و همه اقلیت‌های قومی در استان وجود دارد.

 

استاندار گلستان افزود: در این استان بالغ بر ۵ میلیون تن تولیدات کشور تولید می‎شود و باید بیاندیشیم چه اتفاقاتی در حوزه پژوهشی باید اتفاق بیفتد تا بهره‎برداری در حوزه کشاورزی افزایش یابد.

 

هاشمی با بیان اینکه باید با پژوهش برنامه‎های استان را پیش ببریم، یادآور شد:  امروز گردشگری یکی از بزرگترین صنعت‌های بزرگ جهان است و باید با پژوهش از ظرفیت‌های گردشگری بهره بیشتری ببریم.

 

وی تاکید کرد: به دلیل مشکلات زیادی که در کشور وجود دارد به فعالیت پژوهشی نمی‌پردازد و اهمیت آن را فراموش می‌کنیم و اگر در حوزه استارتاپ‌ها فعالیت کنیم از نتایج خوب پژوهش‌های آنها و دستاوردها آن بهره‌مند می‌شوند.

 

استاندار گلستان افزود: امروز اشتغال یکی از مهمترین نیازهای جامعه است و اگر در دانشگاه‌ها اقدامات پژوهشگرانه انجام دهیم قطعا هیچ وقت دانشجویان بیکار نمانند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر