English

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان :

طرح طبیعت گردی آشوراده وارد فاز اجرایی می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از طبیعت گردی آشوراده در آینده نزدیک خبر داد و گفت : بر اساس مطالعات ظرفیت برد (حداکثر جمعیت قابل تحمل) برای ورود گردشگر به جزیره ۵۰۰ نفر است.

طرح طبیعت گردی آشوراده وارد فاز اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج گلستان ، آذر ۹۳ و در سفر استانی رئیس دولت تدبیر و امید به گلستان بود که اجرای طرح گردشگری آشوراده از سوی نماینده ولی فقیه در گلستان و استاندار وقت به عنوان مطالب مردمی مطرح شده حسن روحانی وعده داد آشوراده به قطب گردشگری کشور تبدیل شده و کلید توسعه استان می شود.

 این وعده هرچند نوید بخش پایان دو دهه متروکه بودن جزیره آشوراده در خلیج گرگان و میانکاله بود اما به سرعت به مناقشه جدی بین دوستداران طبیعت و موافقان با اجرای طرح های گردشگری تبدیل شد.

 آغاز این  مناقشات ، مسئولان سازمان حفاظت از محیط زیست و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استانداری گلستان را پای میز مذاکره نشاند تا برای انجام مطالعات و اجرا طرح گردشگری مطابق با ضوابط محیط زیست تفاهم‌نامه امضا کنند.

 اما این پایان ماجرا برای اجرای طرح گردشگری آشوراده نبود و در مرداد ماه ۹۴ اسحاق جهانگیری ، معاون اول رئیس جمهور در سفر به گلستان یکبار دیگر اجرای طرح گردشگری آشوراده را وعده داد و چند روز پس از آن کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی هم آن را (اجرای طرح گردشگری آشوراده ) مصوب کرد .

 حالا وعده رئیس جمهور برای اجرا در گردشگری آشوراده پا  به سن ۵سالگی می‌گذارد و همچنان خبری از اجرای آن نیست. مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان حول  موضوع اجرای طرح طبیعت گردشگری آشوراده از امضای قرارداد عملیات اجرایی این طرح خبر داد .

 حدود پنج سال از وعده رئیس جمهور برای اجرای طرح گردشگری آشوراده می‌گذرد اما هنوز این پروژه به سرانجام نرسیده است.

 قرارداد عملیات اجرای طرح مشارکت در امور حفاظت، بهره برداری و تفرجی منطقه نمونه گردشگری آشوراده با سازمان همیاری شهرداری به امضا رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر