English

مدیرکل دفتر مراکز گردشگری میراث فرهنکی:

بخش گردشگری از بازوان اصلی اقتصاد کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل دفتر مراکز گردشگری سازمان میراث فرهنکی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه بخش گردشگری از بازوان اصلی اقتصاد کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است گفت: توسعه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری کشور نیازمند برنامه‌ریزی منسجم است.

بخش گردشگری از بازوان اصلی اقتصاد کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری موج، ولی تیموری صبح امروز در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در کشور اظهار داشت: صنعت گردشگری در تولید ثروت ملی، برقراری امنیت پایدار و تعامل بین ملت‌ها و فرهنگ‌ها جایگاه مهمی دارد و در سطح جهان نوعی دیپلماسی پذیرفته شده و مطرح است.

وی افزود: باتوجه به موضوع مهم و اساسی توسعه پایدارمنطقی و اصولی است که مقوله گردشگری را عاملی تاثیرگذار و تعیین کننده در بیشتر جوامع بشری و کشورها دانست که باید در کشور ایران با توجه به ظرفیت‌های موجود به این مهم توجه شود.

تیموری تصریح کرد: کشور ما قابلیت‌های بسیار بالایی در زمینه جذب توریست دارد و با توجه به امکانات بسیار بالا و نیروی درمانی متخصص در کشور و همچنین موقعیت‌های جغرافیایی بکر همچون کوه‌ها و کویر می‌توانیم به درآمدزایی در این بخش از صنعت گردشگری نیز امیدوار باشیم.

مدیرکل دفتر مراکز گردشگری سازمان میراث فرهنکی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: با توجه به نامگذاری سال با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب می‌توان گردشگری را به عنوان یکی از بازوهای اصلی تحقق این شعار در نظر گرفت.

تیموری افزود: گردشگری به عنوان صنعتی پاک، درآمدزا و مطمئن، توان بلند کردن پرچم اقتصادی پویا و تضمین شده برای سرمایه‌گذاری سودآفرین را دارد از همین رو باید در این زمینه تدبیر و اندیشه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری به عنوان متنوع‌ترین و بزرگترین صنایع درجهان، مهمترین منبع درآمد و ایجاد فرصت‌های شغلی برای بسیاری از کشورهای دنیا است و این صنعت که به عنوان موتور توسعه از آن نام برده می شود، به سبب اهمیتی که از نظر اقتصادی، اجتماعی دارد روز به روز بیشتر مورد توجه قرار گرفته و دولت‌ها به آن اهمیت می دهند.

تیموری بیان کرد: امروزه یکی از پایه‌های اصلی و استوار اقتصاد جهان و از جمله صنایع مهم با رشد سریع در توسعه اقتصادی جهان است که با ایجاد بالاترین میزان ارزش افزوده به صورت مستقیم و غیرمستقیم می تواند سایر فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی را تحت تأثیر قرار دهد، بنابراین باید از این بستر مهم خدادادی کشور با این همه ظرفیت و بسترهای مناسب برای توسعه گردشگری که یک منبع درآمد سرشار برای کشور است بهره کافی را ببریم.

مدیرکل دفتر مراکز گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اضافه کرد: صنعت گردشگری با ویژگی‌های خاص خود، صنعتی پویا با آینده‌ای روشن تلقی می‌ شود که سرمایه‌‌گذاری در این صنعت دارای جاذبه‌ های جهانگردی روبه افزایش است و امروزه جذب گردشگران خارجی به رقابتی فزاینده در صنعت گردشگری تبدیل شده است و باید مسئولان و متولیان این حوزه در کشور با یک برنامه‌ریزی دقیق و منسجم زمینه جذب توریست را در شهرها و استان‌ها و نقاط مختلف کشور فراهم آورند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه