English

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد:

بانک‌ها و موسسات اعتباری کهگیلویه و بویراحمد بخشنامه‌های شورای پول و اعتبار را اجرا کنند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌ها و موسسات اعتباری در استان بخشنامه‌های شورای پول و اعتبار را اجرا کنند و با مرکز هماهنگ باشند.

بانک‌ها و موسسات اعتباری کهگیلویه و بویراحمد بخشنامه‌های شورای پول و اعتبار را اجرا کنند

به گزارش خبرگزاری موج، نشست هم‌اندیشی مسؤولان امور اقتصادی و دارایی و دستگاه‌های تابعه با مدیران بانک‌ها و موسسات اعتباری کهگیلویه و بویراحمد در راستای ضرورت بازرسی جدی و مستمر در اجرای تصمیم اخذ شده شورای پول و اعتبار در خصوص کاهش سود سپرده‌ها و کاهش سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری در سالن جلسات اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: این نشست در راستای تعامل، خرد جمعی و همکاری در راستای اجرایی کردن تصمیمات و بخشنامه شورای پول و اعتبار در خصوص کاهش سود سپرده‌ها صورت می‌گیرد و هم‌فکری و همراهی مدیران بانک‌ها و موسسات اعتباری اجرای این بخشنامه را تسهیل خواهد کرد.

ابراهیم کشاورز افزود: ما در تلاش برای حل مشکلات حوزه بانکی از طریق جمع‌بندی موانع و نقاط ضعف سیستم بانکی و انعکاس آن به مرکز هستیم تا با رایزنی با مسئولان مربوطه بتوانیم مشکلات و موانع را کاهش دهیم و از ظرفیت و پتانسیل سیستم بانکی در راستای رشد و توسعه استان استفاده بهینه کنیم.

وی اظهار داشت: بعد از برجام شرایط نظام بانکی مقداری بهتر شده و اراده دولت در راستای ایجاد تحول در ساختار نظام بانکی نیز عاملی است تا از ظرفیت بانک‌ها و موسسات اعتباری برای توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و ایجاد شتاب در رونق اقتصادی کشور استفاده موثر شود.

کشاورز بیان داشت: بانک‌ها نقش بی بدیلی در توسعه اقتصادی کشور دارند و باید با احساس مسئولیت و تعهد در راستای اجرایی کردن سیاست‌های دولت و وزارت اقتصاد، در راستای بهبود فضای کسب و کار، ایجاد اشتغال و رشد و توسعه همه جانبه گام برداریم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی افزود: انتظار هست که با برنامه‌ریزی، تعامل و همکاری،  هم مطالبات بانک‌ها پیگیری شود و هم بستر لازم برای کاهش سود بویژه در بخش اعطای تسهیلات فراهم شود تا ضمن حمایت از فعالیت بانک‌ها، با تامین نقدینگی در بخش‌های مختلف، جریان‌های اقتصادی در راستای رشد و توسعه اقتصادی تسهیل شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: نظام بانکی کشور با در اختیار داشتن حجم بالای نقدینگی می‌تواند با ایفای صحیح وظایف ذاتی خود و با توجه و التزام به اجرای سیاست‌های دولت و وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، با هدایت صحیح منابع به سمت تولید در راستای بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال، گامهای موثری در توسعه اقتصادی کشور بردارد.

کشاورز در پایان تاکید کرد: بانک‌ها و موسسات اعتباری در استان با اجرای دقیق تدابیر اعلامی در بخشنامه‌های شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی در راستای اجرای سیاستهای کلی اقتصاد کشور، با هماهنگی با دستگاه‌های ستادی و مرکزی خود نسبت به کاهش سود سپرده‌ها و تسهیلات اقدام کنند  و پیامدهای عدم رعایت بخشنامه‌های مذکور مطابق با قانون متوجه هیأت مدیره و مدیرعاملان بانک‌ها و موسسات اعتباری خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر