English

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:

واگذاری غیرقانونی اراضی محیط زیست به اشخاص / ارسال ۱۳۲ پرونده زیست محیطی به مراجع قضایی

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: واگذاری غیرقانونی اراضی تحت مدیریت محیط زیست مهمترین چالش این اداره‌کل است.

واگذاری غیرقانونی اراضی محیط زیست به اشخاص / ارسال 132 پرونده زیست محیطی به مراجع قضایی

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، سید علی‌اکبر هاشمی عصر امروز در شورای حفاظت از حقوق بیت المال و اراضی ملی و منابع طبیعی استان که با حضور جمعی از مسوولان برگزار شد، اظهار کرد: از این تعداد پرونده تخلف زیست محیطی 55 فقره مربوط به شکار، 49 فقره تخریب و تصرف اراضی ملی و قطع درخت، 19 فقره تعلیف غیرمجاز و مازاد بر پروانه و بقیه مربوط به صید غیرمجاز بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل و ارسال ۱۳۲ فقره پرونده زیست محیطی به مراجع قضایی استان در شش ماهه اول امسال خبر داد و گفت: سال گذشته 335 فقره پرونده زیست محیطی در بخش‌های مختلف به دستگاه قضایی استان ارسال شد که تخریب و تصرف اراضی ملی و قطع درخت با 148 فقره و شکار با 115 فقره بیشترین پرونده را به خود اختصاص دادند.

وی اجرای طرح‌های عمرانی از سوی دستگاه‌های اجرایی بدون اخذ استعلام و ارزیابی‌های زیست محیطی جهت واگذاری‌های غیرقانونی اراضی ملی تحت مدیریت محیط زیست استان در سنوات گذشته از سوی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری را از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی این اداره خواند و خواستار رفع این مشکلات شد.

هاشمی پور همچنین به معضل انباشت زباله و پسماند به ویژه در شهرستان‌های بویراحمد و دنا اشاره کرد و گفت: وجود زباله و پسماندها ضمن به خطر انداختن سلامت شهروندان و محیط زیست، سیمای شهرها و مناطق گردشگری استان را زشت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر