English

هدفمان قرار گرفتن روی سکوی جهان است

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی جوانان با بیان اینکه بیشتر نفرات این تیم نسبت به سال گذشته تغییر کرده‌اند گفت: هدفمان کسب عنوان اول تا سومی رقابت‌های قهرمانی جهان است.

هدفمان قرار گرفتن روی سکوی جهان است

به گزارش خبرگزاری موج، رضا سیم‌خواه درباره آخرین وضعیت فرنگی کاران جوان ایران در راه آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان، اظهار کرد: اردوی تیم ‌ملی از فردا(یکشنبه) با حضور فرنگی کاران در خانه کشتی آغاز می‌شود و ان‌شاء‌الله تا آغاز مسابقات جهانی دو یا سه مرحله اردوی دیگر را نیز پشت سر خواهیم گذاشت. اگر می‌توانستیم قبل از شروع اردوهای تیم ‌ملی به مسابقات آلمان اعزام شویم، بسیار مهم و حیاتی بود، اما از آنجایی که سال، سال المپیک است، همه نگاه‌ها معطوف به این رویداد بزرگ شده و بسیاری از تورنمنت‌ها در سطح جهان لغو شده است.

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی جوانان ادامه‌ داد: طبیعی است که در ایران نیز توجه فدراسیون معطوف به تیم‌های ملی بزرگسالان برای حضور موفقیت آمیز در المپیک باشد به همین دلیل برنامه‌های ما نیز آن طور که انتظار داشتیم پیاده نشد. در بیشتر اوزان نفرات اول ما طی یک سال اخیر سفر برون مرزی نداشتند و از تجربه حضور در مسابقات خارجی بی بهره هستند.

سیم‌خواه خاطرنشان کرد: نسبت به مسابقات جهانی سال گذشته ۸۰ درصد نفرات تیم تغییر کرده‌اند و از رده نوجوانان وارد رده جوانان شده‌اند بنابراین حضور آنها در تورنمنت خارجی می‌توانست نقش بسیار ارزنده ای را در کسب تجربه آنها داشته باشد. با این حال ناامید نیستیم و برای کسب بهترین نتیجه‌ عازم فرانسه خواهیم شد. رده جوانان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و مانند رده نوجوانان نیست که فقط تکنیک در آن حرف اول را بزند، ‌ بلکه تاکتیک، مسائل روحی - ‌روانی، تجربه کشتی‌گیر و حضور در مسابقات برون مرزی نقش بسیار مهمی در نتیجه‌گیری مطلوب این رده دارد.

وی درباره ترکیب تیم ‌ملی اعزامی به این رقابت‌ها، گفت: کادرفنی تیم ‌ملی به جمع بندی درباره ترکیب اعزامی به مسابقات جهانی رسیده است، اما منتظر جلسه شورای فنی هستیم تا به تایید اعضای این شورا برسد. البته در یکی، دو وزن باید رقابت انتخابی برگزار کنیم.

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی جوانان درباره پیش‌بینی خود از نحوه نتیجه‌ گیری کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی جوانان، گفت: هدف ما این است که روی سکو برویم، اما مسابقات جهانی مثل آسیایی نیست که رقابت فقط در چند وزن باشد. ما نسبت به سال گذشته تغییرات زیادی در تیم داشتیم، اما به اعتقاد من ترکیب بهتری را در اختیار داریم و همگی از کشتی‌گیران خوب و آینده دار ایران محسوب می‌شوند. برای کسب موفقیت در مسابقات جهانی کم شانس نیستیم و همه تلاشمان را می‌کنیم که روی سکو برویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه