English

عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در ۱.۵ میلیون هکتار از اراضی کشور اجرا می شود

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور پیش بینی کرد: امسال عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در ۱.۵ میلیون هکتار از اراضی کشور اجرا شود.

عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در ۱.۵ میلیون هکتار از اراضی کشور اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، خلیل آقایی در نشست سراسری مدیران ستادی و استانی منابع ‌طبیعی کشور که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد،به اهمیت و کارکردهای مهم و اساسی طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری اشاره کرد و افزود: آبخیزداری در سال های کم باران، آب جمع آوری می کند و در سال های پر باران از وقوع سیل جلوگیری می نماید.

وی تصریح کرد: هیچ پروژه ای در منابع طبیعی کشور بدون حضور مردم تعریف نخواهد شد و از سال آینده انتخاب محل اجرای پروژه ها بر اساس مشارکت گسترده مردمی خواهد بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که نقشه راه برای اجرای طرح های آبخیزداری ترسیم شده است و ابهامی نیز وجود ندارد خاطر نشان ساخت: امروز انسجام سازمانی خوبی بین بخش‌های مختلف سازمانی در حوزه جنگل، مرتع و بیابان وجود دارد.

وی پیش بینی کرد تا پایان سال جاری ۱.۵ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کشور انجام شود.

آقایی به نشست و امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با ۲۰ استاندار کشور اشاره کرد و از مدیران منابع طبیعی استان ها خواست با استانداران ارتباط برقرار کنند تا آنها مدافع آبخیزداری باشند.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در عین حال به دیدار با استاندار هرمزگان اشاره کرد و گفت: هنگامی که با آقای همتی استاندار هرمزگان تفاهم نامه همکاری به امضا رساندیم وی با اعتقادی که به آبخیزداری داشت ۵۸ میلیارد تومان اعتبار از استانداری به این کار اختصاص داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان ساخت: با عملکرد خوب و نتیجه بخش می توانیم بودجه اختصاصی از صندوق توسعه ملی به بخش آبخیزداری را پایدار نماییم و هر استانی نتواند اعتبارات لازم را برای این حوزه جذب کند اعتبارات آن را به استان هایی که توانمندی بیشتری دارند اختصاص خواهیم داد.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور همچنین به اهمیت اجرای طرح کاداستر در منابع طبیعی اشاره داشت و گفت: تا پایان سال جاری طرح کاداستر در همه جنگل‌های کشور اجرا می شود.

آقایی در ادامه نشست با مدیران منابع طبیعی ستادی و استانی کشور خاطر نشان کرد: ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها باید دقت و اطمینان لازم را نسبت به نتیجه بخش بودن فعالیت ها داشته باشند و وقتی قرار است نهال کاری در استانی صورت بگیرد حتما این نهال ها باید متناسب با شرایط اقلیمی منطقه باشد.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: دفتر مهندسی و مطالعات باید این توانمندی را داشته باشد که از طریق سیستم ماهواره ای ۶۲۷ حوزه آبخیزداری تعیین شده در استان ها را رصد کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، پراکنده کاری و موازی کاری را آفتی بزرگ در ادارات دانست و گفت: در ادارات کل معاون فنی را با معاونت آبخیزداری ادغام خواهد کرد.

آقایی با تأکید بر مشارکت گسترده و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های دیگر برای مدیریت منابع طبیعی اظهار داشت: باید از تمام ظرفیت های موجود کشور از جمله فرماندهی نیروی زمینی، دوربین های شهری و جاده‌ای، دهیاری‌ها و . . . استفاده کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه