English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

خرید٤ هزارتن سیب باکیفیت دماوند /ذخایر گوشت مرغ نیز به اندازه کافی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: حدود ٧ هزارتن سیب درختی و پرتقال خریداری و ذخیره سازی شده است.

خرید٤ هزارتن سیب باکیفیت دماوند /ذخایر گوشت مرغ نیز به اندازه کافی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه ذخایر گوشت مرغ نیز به اندازه کافی است، افزود: هر زمان احساس کنیم، قیمت در بازار افزایش یافته ذخایر خود را عرضه می کنیم و هر زمان که قیمت افت پیدا کند، تولیدات مازاد را از سطح بازار جمع آوری خواهیم کرد. 

ذوالفقاری با اشاره به اینکه حدود ٧ هزارتن سیب درختی و پرتقال خریداری و ذخیره سازی شده است، خاطرنشان کرد: ما ٤ هزارتن سیب باکیفیت دماوند را خریداری و ٢٥٠٠ تن آن را برای این منظور جدا کردیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه امسال 5 هزار و 600 هکتار اراضی به سیستم های نوین آب مجهز شدند، گفت: همچنین هزار و 50 هکتار شبکه در کشور ایجاد شد که این میزان حدود 32 میلیون متر مکعب صرفه جویی آب در بخش کشاورزی استان را به همراه داشت.

استان تهران در تولید برخی محصولات رتبه های اول تا سوم کشوری را داراست

وی تصریح کرد: استان تهران در تولید برخی محصولات رتبه های اول تا سوم کشوری را داراست، همچنین استان تهران در 6 محصول شامل محصولات گلخانه ای، گل شاخه بریده، قارچ خوراکی، تخم مرغ، فرآورده های لبنی و گیلاس رتبه اول و در تولید شیرخام، ماهیان زینتی، ذرت علوفه ای و سیب درختی رتبه دوم و تولیدات باغی و جوجه یکروزه رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه هم اکنون از تولید 5.7 میلیون تن محصولات کشاورزی حدود 2 میلیون و 380 هزارتن از این میزان فراوری می شود که این رقم تنها مربوط به استان تهران نیست، بیان داشت: سالانه 5.7 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی حدود 112 هزار میلیارد ریال ارزش اقتصادی برای استان تهران در بردارد که این میزان سهم 6 درصدی ارزش افزوده بخش کشاورزی را شامل می شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه 12 هزار و 260 حلقه چاه در کشور موجود است، بیان کرد: 4 هزار و 128 حلقه مربوط به بخش کشاورزی است که متاسفانه امسال تعداد نصب کنتورهای هوشمند کمتر از حد انتظار است که امیدواریم تمامی حلقه چاه های مجاز به کنتورهای هوشمند نصب شوند.

در پایان ذوالفقاری از افتتاح 115 پروژه با ارزش 200 میلیارد و 700 میلیون تومان در بخش کشاورزی استان تهران به مناسبت دهه فجر خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه