English

یک مقام مسوول خبر داد

تجهیز ۱.۶ میلیون هکتار اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری

مجری طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: ۶۵۷۳ پروژه سامانه های نوین آبیاری تا پایان مهر سال جاری در ۸۵ هزار و ۸۹۲ هکتار در اراضی کشاورزی اجرا شده است.

تجهیز ۱.۶ میلیون هکتار اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس زارع افزود: علاوه بر سطح اجرا شده، این طرح در ۱۵۱ هزار و ۳۴ هکتار از اراضی کشاورزی در حال اجرا می باشد.

وی، مجموع سطوح اجرا شده و در حال اجرای سامانه های نوین آبیاری را از ابتدای امسال ۲۳۶ هزار و ۹۲۶ هکتارعنوان کرد.

مجری طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری معاونت آب و خاک گفت: از آغاز اجرای طرح سامانه های نوین آبیاری تا مهر امسال، یک میلیون و ۶۸۶ هزار و ۹۷۲ هکتار از اراضی کشاورزی کشور به این سامانه ها مجهز شده اند.

زارع با بیان این که طرح سامانه های نوین آبیاری طی امسال نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است، اظهار داشت: در هفت ماهه نخست سال ۹۵، این سیستم در سطح ۳۱ هزار و ۹۰۱ هکتار اجرا شد.

وی ادامه داد: بیشترین سطح اجرای سامانه های نوین آبیاری در هفت ماهه نخست امسال مربوط به استان فارس با ۱۱ هزار و ۵۲ هکتار، اصفهان ۷۴۷۳ هکتار و همدان با ۵۰۰۱ هکتار است.

به گفته مجری طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری، استان های هرمزگان با اجرای سامانه های نوین آبیاری در ۴۵۳۵ هکتار، جنوب کرمان ۴۳۳۳ هکتار و تهران ۳۷۹۱ هکتار در رده های بعدی قرار دارند.

وی گفت: استان های البرز، گیلان و قم به ترتیب کمترین سطوح اجرایی سامانه های نوین آبیاری را در هفت ماهه نخست امسال به خود اختصاص داده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی