English

تک رقمی شدن نرخ تورم کشور در گام های پایانی

رئیس کل بانک مرکزی گفت: رشد اقتصادی مثبت در دو سال گذشته بعد از ۸ فصل رکود بسیار ارزشمند است و امیدواریم که در سال ۹۵ به رشد اقتصادی ۴ تا ۵ درصد دست پیدا کنیم.

تک رقمی شدن نرخ تورم کشور در گام های پایانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، ولی الله سیف عصر یکشنبه در نشست با مدیران عامل و هیات مدیره بانک های استان کرمانشاه ابراز داشت: با پیاده سازی اصلاح نظام بانکی در سال جاری می توان تنگناهای بانک ها را حل و فصل و به کاهش دارایی های منجمد و شاداب شدن نظام بانکی نیز کمک کرد.

سیف در مورد افزایش اشتغال در کشور از جمله استان کرمانشاه افزود: بانک مرکزی در سال ۹۵ علاوه بر ادامه مسیر دو سال گذشته در صدد کمک به واحدهای کوچک و متوسط صنعتی است که با این اقدام ضمن حفظ اشتغال موجود به افزایش اشتغال پایدار نیز منجر می شود.

نظام بانکی کشور سه دهه نابسامانی گذشته را با خود یدک می کشد

سیف رشد نقدینگی ۳۰ درصدی سال گذشته را بیشتر ناشی از افزایش دارایی های بانک مرکزی عنوان کرد و افزود: پایه پولی در سال گذشته افزایش نیافته و همچنین بدهی بانک ها به بانک مرکزی کاهش داشته است.

رئیس کل بانک مرکزی از تحلیل قاطع و واقع بینانه مشکلات نظام بانکی ابراز خشنودی کرد و آن را حاصل انباشته شدن مشکلات سه دهه گذشته ذکر کرد که باعثشده بین ۴۰ تا ۵۰ درصد از دارایی های بانکی در سرفصل های نظام بانکی منجمد شود که نمی تواند به مصرف اعطای تسهیلات برسد.

تاکید بر تعیین تکلیف تسهیلات واحدهای کوچک صنعتی در کرمانشاهسیف اظهار کرد: اکنون ۱۶۴ واحد کوچک و متوسط صنعتی و تولیدی از کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استانداری کرمانشاه به بانک های استان معرفی شده اند که باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند و در صورت تایید، تامین مالی می شوند و چنانچه تایید نشوند برای بررسی بیشتر از طریق این کارگروه به بانک مرکزی ارجاع داده می شوند.

رییس بانک مرکزی بزرگترین سرمایه بانک ها را فرهنگ سازمانی آنها نامیدو با عنایت به لزوم اجرای دستورعمل ها در همه سطوح بانکها و نقش بانک مرکزی در انضباط بخشی در جهت سالم سازی و استحکام نظام بانکی کشور ابراز امیدواری کرد که نظام بانکی بتواند

نقش خود را در زمینه توسعه اقتصادی و حمایت از بنگاه های اقتصادی به نحو شایسته انجام دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه