English

سطح باغات کرمانشاه ۶٫۸ درصد رشد داشته است

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان این مطلب که باغات استان کرمانشاه در سطح ۲۷۰۰ هکتار توسعه یافته است، گفت: در تیرماه سال ۹۲ این باغات حدود ۳۹ هزار و ۱۳۵ هکتار بوده و در حال حاضر به ۴۱هزار و ۸۳۳ هکتار رسیده است.

سطح باغات کرمانشاه ۶٫۸ درصد رشد داشته است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رضا زارعی با اشاره به اینکه توسعه باغات استان کرمانشاه به شکل مدرن توسعه می‌یابد، افزود: از سطح فوق ۲۰ هکتار از نوع باغات مدرن روسیمی با لحاظ تکنولوژی‌های نوین و بروز دنیا اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه باغات به شکل مدرن علاوه بر افزایش قابل توجه در تولید محصول موجب افزایش اشتغال پایدار نیز می‌گردد.

زارعی با اشاره به اینکه توسعه باغات شامل توسعه تولید قارچ خوراکی، توسعه زعفران و گیاهان دارویی می‌باشد، تصریح کرد: در تولید قارچ ۶۳ درصد افزایش تولید محصول در استان داشته‌ایم به طوری که در تیرماه ۹۲ یک‌هزار و ۲۹۰ تن بود که تاکنون به ۲هزار و ۱۱۵ تن رسید.

زارعی افزود: تولید قارچ خوراکی در رستای ایجاد اشتغال و تامین مواد غذایی سالم و بالا بردن مصرف سرانه استان از ۳۵۰ گرم به نرم کشوری یک و ۲ دهم کیلوگرم انجام گرفته است.

مدیر باغبات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت تولید قارچ خاطرنشان کرد: این مهم با راه‌اندازی یک مجتمع تولید قارچ به مساحت ۹ هکتار در بخش ماهیدشت شهرستان کرمانشاه در کنار سایر موارد پراکنده در سطح استان صورت گرفته است.

زارعی سپس به توسعه کشت زعفران در استان کرمانشاه پرداخت و تصریح کرد: در تیرماه سال ۹۲ سطح زیر کشت زعفران استان ۴۲ هکتار بود که در تیرماه سالجاری این رقم به ۸۰ هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه در توسعه سطح زیر کشت زعفران استان شاهد ۹۰ درصد افزایش هستیم، اضافه کرد: توسعه زعفران با توجه به نیاز آبی پایین و امکان توسعه آن در اراضی کم بازده علاوه بر ایجاد درآمد موجب ایجاد اشتغال‌زایی روستایی شده است.

وی گفت: برنامه افزایش سطح زیر کشت زعفران همچنان در دستور کار مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه قرار گرفته و ادامه دارد.

زارعی با اشاره به اهمیت روز افزون گیاهان دارویی در اقتصاد مقاومتی و نقش آن در سلامت جامعه افزود: سطح زیر کشت زعفران استان در تیرماه ۹۲ حدود ۶۸۵ هکتار بود که با توسعه سطح زیر کشت این محصول در تیرماه سال جاری به یک‌هزار و ۶۸۵ هکتار رسیدیم که رشد ۱۴۶ درصدی را در کشت محصول شاهد هستیم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: توسعه گیاهان دارویی باعثاشتغال‌زایی و صادرات به صورت ویژه شده که در دستور کار قرار گرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه