English

پیش بینی تولید بیش از ۵۷ هزار تن محصولات باغی در شهرستان کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه از پیش بینی تولید ۵۷ هزار تن محصولات باغی در این شهرستان خبر داد.

پیش بینی تولید بیش از ۵۷ هزار تن محصولات باغی در شهرستان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، نوربخش حاتمی با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع  بیش از ۵۱ هزار تن محصول از باغات این شهرستان برداشت شده، افزود: این محصولات شامل انگور، سیب، هلو، شلیل، گردو و... می‌باشد.

حاتمی با بیان اینکه در سال زراعی جاری تاکنون حدود ۱۰ هزار تن انواع محصولات باغی از باغات شهرستان کرمانشاه برداشت شده است، خاطرنشان کرد: برداشت محصولات باغی بر اساس نوع محصولات و زمان رسیدن آن ها تا اواسط فصل پاییز به طول می انجامد.

حاتمی با اعلام اینکه در این شهرستان بیش از ۶۷ هزار هکتار باغ مثمر وجود دارد خاطر نشان کرد: حدود۵ هزار و ۱۸۰هکتار از این باغات بارور هستند.

وی تصریح کرد: مراحل تولید و پرورش محصولات باغی در این شهرستان طبیعی بوده و کمتر از کود و سموم شیمیایی استفاده شده است و در راستای سیاست های توسعه باغات در سال گذشته در این شهرستان با مشارکت بهره برداران بالغ بر ۱۴۰ هکتار باغ آبی و دیم به سطوح باغات شهرستان کرمانشاه اضافه گردیده است.

حاتمی با اشاره به اینکه از گلخانه های تولید سبزی وصیفی شهرستان کرمانشاه نیز پیش بینی شده بالغ بر ۱۵۰۰ تن سبزی وصیفی تولید شود، یادآور شد: این محصولات نیز شامل خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، توت فرنگی و… تولید و به بازار عرضه گردد.

وی سپس به تولید گل شاخه بریده در گلخانه‌های شهرستان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز پیش بینی می کنیم از گلخانه های تولید گل شاخه بریده این شهرستان حدود ۲و نیم میلیون شاخه گل رز هیبرید تولید و به بازار گل استان و خارج استان عرضه گردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه