English

انجام تمهیدات لازم برای روان سازی صادرات تره بار از مرز رسمی خسروی

سرپرست فرمانداری قصرشیرین از انجام تمهیدات لازم برای روان سازی صادرات تره بار از مرز رسمی خسروی این شهرستان خبر داد.

انجام تمهیدات لازم برای روان سازی صادرات تره بار از مرز رسمی خسروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه؛مرادعلی تاتار افزود: با توجه به دمای بالای هوا در این فصل از سال و فساد پذیری بالای میوه و تره بار، در مرز خسروی یک بخش جداگانه برای صادرات این محصولات در نظر گرفته شده است و هم اکنون خشکبار نیز در بخش دیگری به صورت جداگانه به عراق صادر می شود.

وی اظهار کرد: تاجران و پیله ورانی که در امر صادرات میوه و تره بار فعالند، باید در موقع مقرر و در کمترین زمان ممکن در مرز حضور یابند و نسبت به انجام تشریفات گمرکی کالای خود اقدام کنند تا از اتلاف وقت جلوگیری شود.

وی بیان کرد: برای انجام این کار همکاری و تلاش همه نهادهای مستقر در مرز ضروری است و این همکاری از گذشته تاکنون وجود داشته است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین اضافه کرد: باید نوبت دهی کامیون ها هم به صورت قانونمند و منظم دنبال شود و با توجه به اینکه تخلیه و بارگیری کالا در مرز خسروی در داخل خاک عراق انجام می شود این کار روند صادرات را تسریع می بخشد.

تاتار گفت: با توجه به ابلاغ سامانه جامع گمرکی در سراسر کشور که برای تسهیل در روند صادرات صورت می گیرد، روند صادرات کالا از شیوه سنتی به الکترونیک در حال تغییر است و نیروهای گمرکی مستقر در مرز نیز تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته اند.

این مقام مسوول ادامه داد: در این سامانه، تمام اطلاعات مربوط به یک کالای صادراتی به صورت الکترونیک بین سایر گمرکات در تبادل است و کارشناسان گمرکی روند مربوط به اطلاعات کالا را به صورت آنلاین مشاهده می کنند.

تاتار در ادامه از افزایش تعداد گیت های گذرنامه ازهشت گیت به ۲۴ گیت در مرز بین المللی خسروی خبر داد و گفت: این کار باعثافزایش تسهیل در تردد زوار و مسافر می شود.

وی افزود: هم اکنون به طور میانگین روزانه ۱۰۰ مسافر و زایر عراقی از طریق مرز رسمی خسروی به عراق تردد می کنند.

گفتنی است؛ در سه ماه نخست امسال هفت میلیون دلار کالا به ارزش وزنی ۱۳۴ هزار تن از مرز رسمی خسروی به عراق صادر شد.

همچنین در این مدت پنج هزار و ۵۶۵ مسافر و زایر عراقی به صورت انفرادی از مرز رسمی خسروی به عراق تردد کرده اند که از این تعداد سه هزار و ۲۷ مسافر وارد کشور شدند و ۲ هزار و ۵۳۸ مسافر نیز از طریق این مرز رسمی به عراق عزیمت کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه