English

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه در پاسخ به موج؛

کاهش ۱۴ درصدی آمار خودکشی به‌رغم فاجعه زلزله / سلبریتی ها در بازسازی مناطق زلزله‌زده پای‌کار نبودند

امید قادری با انتقاد از عدم اقدام مؤثر سلبریتی ها از کمک‌های مردمی در مناطق زلزله‌زده، گفت: با مداخلات تخصصی و به‌موقع روانشناسی، افکار خودکشی منجر به اقدام به خودکشی نشد و بر اساس آمار پزشکی قانونی نیز سال گذشته کاهش 14 درصدی خودکشی استان را نسبت به سال 95 داشتیم.

کاهش 14 درصدی آمار خودکشی به‌رغم فاجعه زلزله / سلبریتی ها در بازسازی مناطق زلزله‌زده پای‌کار نبودند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، دکتر امید قادری در نشست خبری به مناسبت سالگرد زلزله کرمانشاه، خدمات ارائه‌شده در بهزیستی کرمانشاه را در خدمات‌رسانی به آسیب دیدگان زلزله در پنج بخش عنوان کرد و افزود: شناسایی افراد، همکاری 1056 روانشناس در قالب 53 اکیپ کار غربالگری، مداخلات تخصصی برای افراد آسیب‌دیده و در ادامه پیشگیری و فرهنگ‌سازی را با ترویج پیام‌های بهزیستی و نهایتاً تأسیس و راه‌اندازی دو مرکز تخصصی و فوق تخصصی روانشناسی در سرپل ذهاب و تازه‌آباد بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: درمجموع 77 هزار نفر با پر کردن پرسشنامه روان‌شناختی از نزدیک زیر نظر متخصصین روانشناسی قرار گرفتند و ازلحاظ جسمانی هم در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه 118 معلول، 26 بیمار ضایعه نخاعی، 14 کودک بی‌سرپرست، 67 کودکی که یک والد خود را ازدست‌داده بودند و بیش از 180 زن بی‌سرپرست شناسایی شدند تحت پوشش خدمات مالی و حمایتی بهزیستی قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه با تأکید بر کاهش چشم‌گیر خودکشی در مناطق زلزله‌زده، ابراز داشت: علاوه بر انجام اقدامات پیشگیری و فرهنگ‌سازی را با ترویج پیام‌های بهزیستی دو مرکز تخصصی و فوق تخصصی روانشناسی نیز در سرپل ذهاب و تازه‌آباد راه‌اندازی شد که برای ادامه مداخلات به افرادی که نیازمند درمان هستند، خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

قادری در خصوص آخرین وضعیت اسکان و مسکن مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله ده، گفت: در جریان زلزله 1214 کانکس و 500 تخته چادر ویژه معلولین عمدتاً به همت خیرین توزیع شد و با توجه به تخریب و آسیب بیش از 2300 واحد مسکونی مددجویان، در حال حاضر 1135 واحد معادل حدود 50 درصد واحدهای آسیب‌دیده توسط بخش دولتی و خیرین بازسازی‌شده است.

سبد کالا برای 31 هزار خانوار مددجو از 20 آبان توزیع می‌گردد

قادری از آغاز طرح توزیع سبد کالا برای مددجویان بهزیستی به تعداد 31 هزار خانوار خبر داد و خاطرنشان ساخت: از 20 آبان ماه سال جاری هزینه دریافت سبد کالا در کارت‌های صاحبان خانوار شارژ شده و از فردا قابل‌برداشت است و این طرح حمایتی دولت محدود به همین یک مرحله نیست.

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه رقم این سبد برای خانوار یک‌نفره 100 هزار تومان، دونفره 150 هزار تومان، سه‌نفره 200 هزار تومان، چهارنفره 250 هزار تومان و پنج‌نفره به بالا 300 هزار تومان عنوان کرد و اعلام داشت: فروشگاه‌های ویژه‌ای برای توزیع سبد کالای حمایتی شناسایی‌شده‌اند و هیچ فروشگاهی حق گرفتن کارمزد ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه