English

استاندار کرمانشاه:

نیمه نخست سال آینده کار بازسازی‌ها در مناطق زلزله‌زده شهری به اتمام می‌رسد

استاندار کرمانشاه از اتمام کار بازسازی‌ها در مناطق زلزله‌زده شهری در نیمه نخست سال آینده خبر داد.

نیمه نخست سال آینده کار بازسازی‌ها در مناطق زلزله‌زده شهری به اتمام می‌رسد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، هوشنگ بازوند، در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده در سرپل ذهاب اظهار داشت: بازسازی مناطق زلزله‌زده امروز برای استان ما یک اولویت است و همچنین سامان دادن به افرادی که در این زلزله آسیب‌دیده‌اند به‌عنوان اولویت باید مدنظر باشد.

وی با اشاره به اینکه بازسازی این مناطق اولویت رهبر انقلاب و دولت هم هست، افزود: بازسازی در روستاها روند خوبی دارد و تا پایان شهریورماه امسال ۱۲ هزار واحد مسکونی تکمیل و تحویل داده می‌شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به وقفه کوتاه به وجود آمده در بازسازی‌ها به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته ۹۰ هزار تن آهن تعیین تکلیف شد که باقیمت بورس در اختیار بگذارند و پنج هزار تن آن روز شنبه هفته آینده بارگیری و نگرانی‌ها در این زمینه برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: طی قراردادی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۶۰ هزار تن سیمان باقیمت قبل برای ساخت‌وسازها در اختیار مردم قرار می‌گیرد و همچنین شرکت سرمایه‌گذاری شستا ۱۵ هزار تن سیمان رایگان در اختیار ما قرار داده است که توسط بنیاد مسکن بین مردم توزیع می‌شود.

بازوند همچنین در ادامه با بازسازی‌ها در مناطق شهری اشاره کرد و گفت: با توجه به متفاوت بودن ساخت‌وسازها در این مناطق تا پایان سال ۹۸ بازسازی‌ها به اتمام می‌رسد که تلاش ما این است تا نیمه نخست سال آینده کار بازسازی‌ها را در مناطق شهری به اتمام برسانیم.

وی بیان کرد: مردم درروند بازسازی مشارکت بسیار خوبی دارند و امیدواریم بنیاد مسکن هم همانند گذشته نگاه ویژه‌ای به این مناطق داشته باشد.

استاندار کرمانشاه از طولانی شدن روند بازسازی مسکن مهر انتقاد کرد و ابراز داشت: کارگاه‌ها باید در این مناطق فعال شوند و در دو شیفت کار انجام شود تا با سرعت مضاعف شاهد بازسازی این منازل باشیم چراکه با آغاز فصل سرما مردم دچار مشکلات دوچندانی می‌شوند.

وی گفت: ما نمی‌توانیم ماسه را هم از برخی شهرستان‌ها وارد کنیم چراکه هزینه تمام‌شده آن برای خانواده‌ها زیاد می‌شود و این مسئله باید مدیریت شود.

بازوند در ادامه با اشاره به اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبارات دولتی برای بازسازی مساجد در مناطق زلزله‌زده بیان کرد: برای بازسازی مساجد، هیئت‌امنا به هر میزانی که سیمان بخواهند به‌صورت رایگان در اختیارشان قرار می‌دهیم و دستگاه‌های متولی این امر مشخص هستند و به‌صورت ویژه پیگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه