English

ارزش هنر به بار محتوایی آن است

استاد برجسته اخلاق گفت: هنر به تنهایی بار ارزشی ندارد، بلکه هنرمند است که به هنر ارزش محتوایی و ارزشمند می‌بخشد.

ارزش هنر به بار محتوایی آن است
به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه؛ حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی در همایش معنوی علمی سیر هنر انقلاب اسلامی که با حضور پیشکسوتان، اساتید و هنرمندان حوزه هنری انقلاب اسلامی در تالار مهر حوزه هنری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: هنر به تنهایی بار ارزشی ندارد بلکه هنرمند است که به هنر ارزش محتوایی و ارزشمند می‌بخشد.
حجت الاسلام آقا تهرانی زبان و ابزار هنری را وسیله ارتباطی قوی دانست که اگر در جهت صحیح به کارگیری شود می‌تواند موجب رشد و تعالی جامعه شود.
این استاد اخلاق با تاکید بر لزوم توجه به آیات نورانی قرآن کریم، افزود: در قرآن خداوند به قلم سوگند یاد می‌کند و این مسئله ارزش قلم را می‌رساند و ماندگاری هنر گذشتگان به نگارش قلم و نگهداری آن است.
حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی گفت: یک هنرمند می‌تواند پیام‌ها را از طریق هنر به همگان انتقال دهد و هنر خود را هدف دار کند.
وی گفت: غربی‌ها در هنر خود تنها از حس وعقل بهره می‌گیرند و اگر چیزی فراتر از این دو باشد نمی‌توانند آن را مجسم کنند ولی در اسلام علاوه بر آن دو از طریق وحی نیز می‌توان به هنر نگاه کرد..
حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی در پایان بیان کرد: خداوند به هنرمندان لطف فراوانی عنایت فرموده و این نعمت بزرگ را در اختیار آنان نهاده است و باید زبان و هنر خود را در مسیر وحیانی آن به کار بسته و قدردان این نعمت الهی بود. پیش از بیانات ارزشمند خطیب توانا حجت الاسلام والمسلمین دکتر آقا تهرانی، رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه، هدف از برگزاری این جلسه را تحلیل هنر انقلاب از آغاز نهضت انقلاب اسلامی تاکنون دانست و گفت: از زمان آغاز نهضت انقلاب اسلامی تاکنون، هنرمندانی بودند که در خط ولایت و در کنار انقلاب اسلامی با خلق آثاری جاودانه و ماندگار به معرفی ارزش های انقلاب پرداختند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه