English

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی سروآباد:

آغاز برداشت انجیر از باغ های سروآباد کردستان

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی سروآباد گفت :برداشت انجیر از سطح 26 هکتار از باغهای شهرستان سروآباد در استان کردستان آغاز شد.

آغاز برداشت انجیر از باغ های سروآباد کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛وفا خدامرادی از آغاز برداشت انجیر در باغ های سروآباد کردستان خبر داد.

وی با بیان این مطلب،اظهار داشت: در این شهرستان 26 هکتار باغ انجیر وجود دارد که از این میزان 22 هکتار بارور و 4 هکتار آن غیربارور است که برای بیش از 200 نفر اشتغالزایی شده است.

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی سروآباد افزود: متوسط برداشت انجیر در هر هکتار 10 تُن برآورد شده که پیش بینی می شود امسال 220 تُن انجیر در باغات این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

خدامرادی گفت:انجیر سبز یا استهبان از گروه انجیرهای ازمیری که به صورت دیم کشت شده و به صورت خشکبار مصرف می شود و انجیر سیاه یا سان پدرو که به صورت آبی قابل کشت بوده و به صورت تازه خوری مصرف می شود، مهمترین ارقام انجیر باغات این شهرستان است.

وی افزود : ارقام انجیر تولیدی در باغات شهرستان سروآباد عبارتند از "شاه انجیر"، "زرد"، "نجفی"، "سیاه"، "کویله" و "شیرازی یا استهبان".

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی سروآباد بیان کرد: بیشترین باغات انجیر در روستاهای "گواز"، "بلبر"، "سلین"، "ناو" و "نوین" در منطقه هورامان واقع شده است.

خدامرادی در پایان افزود : نبود صنایع تبدیلی و سردخانه در شهرستان باعث می شود این محصول بیشتر به صورت تازه خوری، خشکبار و یا به صورت فرآوری شده مانند مربا و شربت مصرف شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی