English

مدیر کل فرهنگی هنری، اردویی و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

شرکت یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز در اردوی ملی دانش آموزان مناطق مرزی کشور

مدیر کل فرهنگی هنری، اردویی و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در آئین افتتاحیه پانزدهمین اردوی ملی دانش آموزان پسر مناطق مرزی غرب کشور در سنندج گفت: امسال یک هزار و 500 دانش آموز مناطق مرزی کشور در این برنامه فرهنگی شرکت می کنند.

شرکت یک هزار و 500  دانش آموز در اردوی ملی دانش آموزان مناطق مرزی کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛علی رمضانی گفت: یک هزار و 500  دانش آموز در اردوی ملی دانش آموزان مناطق مرزی کشورشرکت دارند.

وی در آیین افتتاحیه پانزدهمین اردوی ملی دانش آموزان پسر مناطق مرزی غرب کشور که در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزارشد؛ از شرکت یک هزار و 500 دانش آموز مناطق مرزی از 17 استان کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 750 نفر دانش آموزان دختر و 750 نفر دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه مناطق محروم می باشند.

  مدیر کل فرهنگی هنری، اردویی و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال اردوگاه شهید باهنر تهران میزبان 750 نفر از دانش آموزان دختر مناطق مرزی کشور بود؛ گفت: اردوگاه شهید رجایی نیشابور نیز میزبان 350 دانش آموزمناطق مرزی شرق کشور و اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج نیز میزبان 350 نفر از دانش آموزان مناطق مرزی غرب کشور است.

رمضانی در ادامه به اهداف برگزاری اردوی ملی دانش آموزان مناطق مرزی پرداخت و تقویت هویت ایرانی-اسلامی،استفاده دانش آموزان از ظرفیت و توانمندی های یکدیگر، کسب مهارت های زندگی، شناسایی آسیب های اجتماعی، تقویت فرهنگ بومی محلی و تقویت فرهنگ های در معرض خطر و هم افزایی را از اهداف برگزاری این اردوی برشمرد.

مدیر کل فرهنگی هنری، اردویی و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: انتظار ما این است که معاونت مناطق محروم ریاست محترم جمهوری به حوزه فرهنگ بیشتر توجه کند و با پشتیبانی و کمک های مالی، دانش آموزان محروم مناطق مرزی را حمایت کند.

وی ادامه داد: همچنین انتظار داریم که معاونت اجتماعی وزارت کشور به موضوع آسیب های اجتماعی دانش آموزان بیشتر توجه کند چراکه در شرایط کنونی دانش آموزان هم از خارج از مرز ها و هم از داخل در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند.

رمضانی با بیان اینکه استان کردستان استان فرهنگ، هنر و مقاومت است؛ گفت: انتخاب سنندج به عنوان میزبان اردوی ملی دانش آموزان مناطق مرزی غرب کشور به این منظور است که دانش آموزان با فرهنگ ایثار و رشادت این مرز و بوم آشنا شوند چراکه کردستانی ها مردمی هستند که در سخت ترین شرایط از مرزهای ایران اسلامی محافظت کردند و با تمام وجود زندگی خود را در اختیار این انقلاب قرار دادند .

مدیر کل فرهنگی هنری، اردویی و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی شایسته استان کردستان؛ حضور مسئولین استان در مراسم افتتاحیه نشانگر  اهمیت موضوع و استفاده از تمام ظرفیت های استان در برگزاری این رویداد مهم می باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری پانزدهمین اردوی ملی دانش آموزان مناطق مرزی به میزبانی استان کردستان در شهر زیبا سنندج مسئولیت ما برای برگزاری برنامه های ملی را سنگین تر کرده است؛ اظهار داشت: کردستان پتانسیل های خوبی از هم لحاظ سخت افزاری و هم از لحاظ نیروی انسانی توانمند در استان برای برگزاری برنامه های ملی دارد .

رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر هزینه و سرمایه گذاری در بخش فرهنگ و بانشاط کردن دانش آموزان، از شرکت کنندگان در این اردو خواست از کارگاه ها و کلاس های پیش بینی شده استفاده نموده و پیام این رویداد فرهنگی را به سایر دانش آموزان هم استانی خود منتقل کنند.

وی از دانش آموزان خواست ضمن ادای احترام به پرچم، فرهنگ، زبان و آداب و رسوم یکدیگر در نشر فرهنگ و آداب و رسوم خود تلاش نموده و برای اعتلای ایران عزیز در کنار هم متحد و یکصدا هم پیمان شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی