English

استان فرهنگی واقعا باید فرهنگی باشد

از جمله کارهای مهم، کارهای فرهنگی است؛ ما خلل و فرج فرهنگی زیاد داریم؛ جاهایی که نفوذگاه دشمن است

استان فرهنگی واقعا باید فرهنگی باشد

سید دارا سید عباسی خبرنگار خبرگزاری موج؛ رهبر انقلاب، روز عید فطر در خطبه‌های نماز عید فرمودند؛ از جمله کارهای مهم، کارهای فرهنگی است؛ ما خلل و فرج فرهنگی زیاد داریم؛ جاهایی که نفوذگاه دشمن است؛ این را هم مجموعه‌های مسئول دولتی، هم مجموعه‌های گسترده‌ی عظیم مردمی موظفند پیگیری کنند؛ آتش به اختیار به معنای کار فرهنگی خودجوش و تمیز است. معنی‌اش این است که در تمام کشور، صاحبان اندیشه، فکر و همت، کار را خودشان پیش ببرند، منافذ فرهنگی را بشناسند

بعد از سفر پرخیر و برکت رهبری در سال 1388 استان کردستان که در پسوند تاریخی خود دارالفنون، دارالعلوم را داشته  این بار مزین شد به استان فرهنگی و اینگونه است که نگرش و عملکرد مدیران فرهنگی بیشتر از هر مدیر دیگری در این دیار مورد ارزیابی قرار می گیرد.

استان کردستان براساس شرایط مرزی و در نظر گرفتن این امر واقع که کردستان می تواند ایستگاهی برای ترویج فرهنگ انقلاب باشد باید مد نظر قرار بگیرد و اینگونه است که دیگر عملکرد مدیران فرهنگی از بحث تقلید به بحث تولید باید تغییر کند و دیگر فقط دف نوازی و مداحی، هنر این دیار نگردد.

ساکنان کردستان از دیر باز نگرش  شایسته ای به کتاب داشته اند و کتابخوانی به عنوانی امر رایج در بین مردمان این دیار  نهادینه شده بود اگر الان شاهد عدم حضور شهروندان در کتابخانه ها هستیم این نشان از ضعف مدیریت است نه تغییر فرهنگ مردم

استان فرهنگی کردستان از داشتن روزنامه محروم است و امکان چاپ نشریات در این استان وجود ندارد و مسئولین امر هم گوئی بر متکای پرقو تکیه زده اند و در فکر ایجاد بستری برای رفع این مشکل نیستند. اینگونه است که نان محلی و دوغ به عنوان میراث فرهنگی استان فرهنگی معرفی می گردد و آثار باستانی هم در مسیر نابودی گام برمی دارند.

زمزمه روایت استان فرهنگی را مدیران فرهنگی استان هر ساله در پیام تبریکی به مناسبت سالگرد سفر رهبر معظم به کردستان خلاصه نموده و یا اینکه عده ای بیانات ایشان را از اینترنت کپی نموده و در قالب کتابی منتشر می کنند به صورتی که امور فرهنگی استان در دست عده ای است که نان بهم به قرض می دهند و بودجه فرهنگی استان را خرج منتشر نمودن کپی پیست های دوستان می کنند و عده ای هم این کتاب های کپی شده را خریداری نموده و منابع کتابخانه ای را مزین می کنند به کتاب های کپی پیستی و در خرید آثار فرهیخته و تولیید شده نویسندگان توانا و مورد تائید چهان می فرمایند که پول ندارند.

باری به هر جهت سکان کشتی فرهنگی استان کردستان را عده ای غیر فرهنگی برعهده دارند که امور اولیه کاریشان نان به قرض دان است. شایسته است که دولت در اقدامی نوین دست این غیر فرهنگیان را امور فرهنگی ببرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی