English

فرمانده پلیس راه کردستان

کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در کردستان در سال جاری

در سه ماهه نخست در زمینه تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش داشته‌ایم.

کاهش 10 درصدی تلفات جاده‌ای در کردستان در سال جاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، فرمانده پلیس راه کردستان با اشاره به اینکه کاهش آمار تصادفات جاده‌ای همکاری و مشارکت همه اقشار مختلف مردم و دستگاه‌های دولتی را می‌طلبد، گفت: در سه ماهه نخست در زمینه تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش داشته‌ایم.

 عیسی گوهری، امروز شنبه، سوم تیرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان از اجرای طرح تابستانه امداد جاده‌ای خبر داد و اظهار کرد: امسال به دلیل اتمام ماه مبارک رمضان این طرح زودتر از سال گذشته و در اول تابستان آغاز شده است.

وی با اشاره به آغاز اجرای این طرح از اول تیرماه جاری و ادامه آن تا یکم مهر ماه سال‌جاری، افزود: سال گذشته با همکاری و همدلی مردم و مسئولان شاهد کاهش 27 درصدی تلفات جاده‌ای در استان کردستان بودیم.

  فرمانده پلیس راه کردستان با اعلام اینکه 37 نفر کمتر در جاده‌های استان جان خود را از دست داده‌اند، بیان کرد: در طرح امداد نوروزی امسال نیز 50 درصد در تلفات جاده‌ای کاهش داشتیم.

وی با اشاره به اینکه کاهش آمار تصادفات جاده‌ای همکاری و مشارکت همه اقشار مختلف مردم و دستگاه‌های دولتی را می‌طلبد، گفت: در سه ماهه نخست در زمینه تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش داشته‌ایم.

گوهری بیشترین آمار تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در استان را در رنج سنی 20 تا 40 سال عنوان کرد و افزود: بیشترین آمار تصادفات جاده‌ای مربوط به روزهای پنج شنبه و جمعه و بین ساعت‌های 15 تا 20 است. 

فرمانده پلیس راه کردستان اعلام کرد: 66 درصد تلفات جاده‌های کردستان را افرادی با بهترین سن بهره وری در جامعه تشکیل می‌دهند.

وی  با اشاره به اینکه 40 درصد از تصادفات جاده‌ای در کردستان مربوط به واژگونی خودرو است، بیان کرد: یکی از دلایل اصلی واژگونی خودرو عدم توانایی راننده در کنترل آن است.

گوهری در ادامه نصب دوربین‌های ثبت تخلفات جاده ای را یک عامل بازدارنده در انجام تخلفات جاده‌ای دانست و افزود: در این راستا تا پایان شهریورماه سال جاری 41 دوربین در جاده‌های استان کردستان نصب می‌شود . 

فرمانده پلیس راه کردستان با بیان اینکه متأسفانه عدم آشنایی به وضعیت جاده‌ها و رانندگی با سرعت غیرمجاز یکی از مهم‌ترین دلایل وقوع این تصادفات در استان کردستان بوده است، افزود: 40 درصد از تصادفات جاده‌‌ای استان مربوط به رانندگان سایر استان‌ها بوده است.

وی نبود آزادراه در کردستان را یکی از مشکلات حوزه جاده‌ای در این استان دانست و افزود: اکثر جاده‌های استان فرعی بوده و تنها 15 درصد بزرگراه در استان وجود دارد.

راه اندازی سامانه سپهتن در کردستان 

وی از راه اندازی سامانه سپهتن در سه سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: این سامانه کار پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل ونقل جاده‌ای را انجام می‌دهد.

فرمانده پلیس راه کردستان یادآور شد: با نصب این دستگاه در خودرو ساعت مبدا و مقصد خودرو ثبت شده تمام حرکات راننده اعم از با گوشی صحبت کردن، نبستن کمربند ایمنی، انجام حرکات خطرناک راننده را ثبت و به راننده هشدار می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی