English

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان عنوان کرد:

فعالیت ۱۴ کمپ ترک اعتیاد در کردستان

13 کمپ ترک اعتیاد برای آقایان و یک کمپ ترک اعتیاد برای بانوان در استان کردستان مشغول فعالیت هستند

فعالیت 14 کمپ ترک اعتیاد در کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج؛ رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: 13 کمپ ترک اعتیاد برای آقایان و یک کمپ ترک اعتیاد برای بانوان در استان کردستان مشغول فعالیت هستند

سلیم کریمی امروز در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در استانداری کردستان برگزار شد، به برنامه‌های هفته مبارزه با موادمخدر در استان کردستان اشاره و اظهار کرد: یک هزار برنامه در طول هفته مبارزه با مواد مخدر به همت انجمن‌ها و با همکاری ادارات مختلف و نهادها در استان کردستان برگزار می‌شود.

وی از جمله این برنامه‌ها را برگزاری همایشی ویژه تجلیل از فعالان، کارآفرینان، انجمن‌ها و رسانه‌های فعال در امر مبارزه با موادمخدر، برپایی نمایشگاه‌های عکس و تولیدات و آثار بهبود یافتگان، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، شب شعر، اجرای تئاترهای خیابانی و دیدار با مسئولان ارشد استان عنوان کرد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان  عنوان کرد: در هفته مبارزه با مواد مخدر تمبر یادبود «ما پیشگیری می‌کنیم» در استان رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: پیشگیری مهمترین مسئله است و مردم، موثرترین و مهمترین رکن پیشگیری از اعتیاد هستند.

کریمی اعلام کرد: هم اکنون 240 میلیون نفر در دنیا به موادمخدر اعتیاد دارند و 90 درصد کشورها هم به صورت مستقیم با این پدیده درگیر هستند.

وی تصریح کرد: موادمخدر جزو چهار بحران اصلی دنیاست و بردگی جدید در دنیای مدرن نامگذاری شده است.

کریمی، آگاهی بخشی را امری بسیار مهم در کاهش آمار معتادان نام برد و گفت: در حوزه پیشگیری، پرداختن به بحث آموزش مهمترین و موثرترین مسئله در کاهش اعتیاد است.

وی در ادامه اعلام کرد: 21 هزار نفر معتاد در استان کردستان وجود دارد که 9 هزار نفر از آنها در سنندج زندگی می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان عنوان کرد: میانگین شیوع اعتیاد در میان بانوان در کشور حدود 10 درصد است اما این میزان در استان کردستان حدود 4 الی 6 درصد است که متاسفانه اکثر آنها هم غیربومی هستند.

وی تصریح کرد: 13 کمپ ترک اعتیاد برای آقایان و یک کمپ ترک اعتیاد برای بانوان در استان کردستان مشغول فعالیت هستند.

کریمی خاطرنشان کرد: به طور میانگین روزانه در کشور 9 الی 10 نفر به دلیل سوء مصرف موادمخدر فوت می‌کنند که آمار استان کردستان در این زمینه بسیار کم بوده و جزو استان‌های آخر کشور هستیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه