English

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان

وجود بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر نیازمند مسکن در استان کردستان

در سطح استان بیش از سه هزار و 500 نفر نیازمند مسکن داریم که مسکن آنها یا باید تعمیر و مرمت و یا نوسازی شود.

وجود بیش از سه هزار و 500 نفر نیازمند مسکن در استان کردستان

به گزارش خبرگزاری موج؛ مدیر کل کمیته امداد استان کردستان گفت: در سطح استان بیش از سه هزار و 500 نفر نیازمند مسکن داریم که مسکن آنها یا باید تعمیر و مرمت و یا نوسازی شود.

شیخی زاده شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای زکات شهرستان سروآباد که با حضور ماموستا فایق رستمی نماینده استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری، فرماندار، امام جمعه و سایر اعضای این شورا در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم کمیته امداد حضرت امام (ره) در بحث جامعه هدف یعنی فقرا و نیازمندان، تهیه مسکن مناسب است.

وی ادامه داد: در استان کردستان باتوجه به تاکید ریاست کمیته امداد حضرت امام (ره) کشور، باید طی یک برنامه سه ساله بتوانیم تمام جامعه هدف این استان را که به مسکن نیازمند هستند، تامین کنیم.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان اضافه کرد: در برآورد اولیه در استان کردستان بیش از سه هزار و 500 نیازمند مسکن شناسایی شد که تامین این تعداد مسکن صرفا با اعتبارات دولتی و آورده خود نیازمندان امکان پذیر نیست، که در این راستا نیازمند ورود خیرین، نیکوکاران و توانمندان جامعه هستیم.

وی افزود: یکی از برنامه های کمیته امداد حضرت امام (ره) برای تهیه مسکن نیازمندان، در کنار کمک های خیرین و توانمندان جامعه استفاده از زکات جمع آوری شده است که امیدواریم با برنامه ریزی های دقیق بتوانیم بخشی از اعتبارات تهیه مسکن را از محل زکات جمع آوری شده تامین کنیم.

وی استان کردستان را یکی از استان های موفق در جمع آوری زکات بیان کرد و گفت: خوشبختانه استان کردستان در کشور از استان های موفق در بحث جمع آوری زکات فطریه است ولی متاسفانه در بحث جمع آوری زکات مال التجاره وضعیت استان چندان مناسب نیست که امیدواریم با همت اعضای شورای زکات استان و شهرستان ها این سنت حسنه الهی در جامعه بیشتر نهادینه شود.

شیخی زاده به شهرستان سروآباد نیز اشاره کرد و افزود: شهرستان سروآباد در بحث تحقق برنامه زکات رتبه اول استان را دارد و در بحث جمع آوری زکات رتبه سوم استان کردستان را به خود اختصاص داده که برای این شهرستان کوچک جای تقدیر و تشکر را دارد.

وی به بحث تشویقی زکات اشاره کرد و گفت: بحث تشویقی زکات از اقدامات دستگاه های اجرایی نظیر فرمانداری ها و سازمان برنامه و بودجه نیست اما خوشبختانه مبلغ بسیار خوبی از دستگاه های اجرایی استان در این زمینه به کمیته امداد حضرت امام (ره) اختصاص داده شد.

او ادامه داد: در این راستا 900 میلیون ریال اعتبار برای پروژه های عام المنفعه از قبیل مسجد به شهرستان سروآباد اختصاص داده شد و همچنین سال گذشته مبلغ 500 میلیون ریال به صورت ویژه از محل منابع امدادی به این شهرستان اختصاص داده شد.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان خواستار شفاف سازی در جامعه شد و اظهار کرد: مسئولان و مدیران کمیته امداد در شهرستان ها باید ریز هزینه کرد اعتبارات را در بین مردم اطلاع رسانی کنند به عنوان مثال در هر روستایی که در بحث زکات اقدامی انجام می شود باید سهم تشویقی دولت و سهم خود مردم و اینکه در چه بخشی های هزینه خواهد شد، برای مردم شفاف سازی و اطلاع رسانی شود.

وی خواستار حضور مسئولین در منازل محرومین شد و افزود: در طرح مفتاح الجنه مسئولین با حضور در منازل محرومین با مشکلات آنها از نزدیک آشنا می شوند که این اقدام یکی از برنامه های مهم کمیته امداد بوده که بسیار مثمرثمر است.

به گفته وی، سال گذشته در بازدیدی که معاون عمرانی استانداری کردستان از منازل محرومین داشت، مشکل 2 باب مسکن محرومین برطرف شد.

شیخی زاده اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های مهم کمیته امداد حضرت امام (ره) ایجاد اشتغال برای نیازمندان و مددجویان این نهاد است که تلاش می شود یک شغل مناسب با درآمد پایدار برای آنها ایجاد شود که در کنار این اقدام مهم تسهیلات لازم و پشتیبانی نیز از اشتغال آنها به عمل خواهد آمد.

در پایان این جلسه آئین تودیع و معارفه مدیر کمیته امداد حضرت امام (ره) شهرستان سروآباد برگزار شد که طی آن از زحمات 2 ساله مسعود شهبازی تقدیر و تشکر شده و حکم ریاست کمیته امداد این شهرستان به کوهسار قاضی زاده از نیروهای بومی این شهرستان اهدا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه