English

کرانچار:

می‌خواهم بعد از ۴۴ سال موجب صعود ایران به المپیک شوم

سرمربی تیم فوتبال امید ایران گفت: می‌خواهم بعد از ۴۴ سال موجب صعود ایران به المپیک شوم.

می‌خواهم بعد از ۴۴ سال موجب صعود ایران به المپیک شوم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت وکرنیجی، زلاتکو کرانچار، سرمربی تیم فوتبال امید ایران بعد از تعطیلات چند روزه خود به ایران می‌آید تا فعالیت‌هایش را در تیم فوتبال امید از سر بگیرد. این مربی که سابقه هدایت کرواسی را نیز در پرونده دارد، درباره اهدافش در حال حاضر گفت: برنامه تمرینی ما برای اردوی پیش از بازی‌های انتخابی المپیک در تهران برگزار می‌شود. این اردوها از اهمیت زیادی برای ما برخوردار است و می‌خواهم بعد از ۴۴ سال موجب صعود ایران به المپیک شوم. فوتبال ایران آخرین بار در المپیک مونترال حضور داشته است و امیدوارم این بار بتوانیم به رقابت‌ های المپیک صعود کنیم.

او درباره انتخاب لوکا مودریچ به عنوان برترین بازیکن سال جهان و کسب توپ طلا گفت: لوکا در این سال‌ها جاه‌طلبی، انگیزه و تلاش را معنا کرده است. او پیش از این سال‌ها خیلی تلاش کرد تا بتواند به توپ طلا برسد و مطمئن هستم سال‌ها درباره این اتفاق بحث خواهد شد. لوکا از همان ابتدا قدرت ذهنی بالایی داشت و توانست با تلاش و پشتکار به این جایگاه برسد. او الان می‌تواند یک الگو و استاندارد برای بقیه بازیکنان هم طراز خود و هافبک‌ها باشد. او در تیم رئال مادرید و کرواسی عملکرد خیلی خوبی داشت و توانست به روند توپ طلاهای مسی و رونالدو پایان دهد. 

کرانچار با اشاره به غیبت رونالد و مسی در مراسم توپ طلا گفت: آن‌ها همیشه این اتفاقات را توجیح می‌کنند. رونالدو باید در این مراسم حاضر می‌شد چون هم تیمی مودریچ بود ولی درباره مسی غیبت او را می‌شد حدس زد. 

زلاتکو کرانچار برای اولین بار لوکا را به تیم ملی کرواسی در سال ۲۰۰۶ دعوت کرد. در همین باره سرمربی پیشین کرواسی کرد: آن دوره روبرت کواچ مصدوم بود و همه فکر می‌کردند من بازیکن دفاعی را به تیم ملی دعوت می‌کنم ولی لوکا تازه در دینامو درخشش خود را آغاز کرده بود و من او را دعوت کردم و از همان ابتدا عطش برای بهتر شدن را در بازی و رفتار او دیدم.

سرمربی امید ایران درباره دالیچ سرمربی تیم ملی فوتبال کرواسی نیز گفت: او به خوبی با تحرک و فوتبال درگیرانه‌ای که به نمایش گذاشته است با تماشاگران ارتباط برقرار کرده است. کرواسی در جام جهانی حتی در بازی فینال چیزی از رقیب خود کم نداشت. البته الان تیم ملی کرواسی با کمبود بازیکن روبه‌رو است. من امیدوارم که دالیچ به کارش در تیم ملی ادامه دهد. خوشبختانه در لیگ ملت‌ های اروپا فرصتی بود که بازیکنان جدید مورد ارزیابی و آزمایش قرار گیرند. 

کرانچار در بخش پایانی درباره پسرش نیکو کرانچار گفت: همان‌طور که می‌دانید او فوتبال را کنار گذاشته است. مصدومیت زانو مانع ادامه حضور او در فوتبال شد و به سراغ مربیگری رفته و گواهینامه A خود را نیز دریافت کرده است. باید ببینیم او چه طور پیش خواهد رفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه