English

داورزنی:

امیدواریم شرایط واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی زودتر فراهم شود

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان‌ گفت: امیدواریم که هر چه زودتر شرایط واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی فراهم شود و وزارت ورزش به نقش نظارتی و کلان خود بپردازد.

امیدواریم شرایط واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی زودتر فراهم شود

به گزارش خبرگزاری موج، محمد رضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان‌ با اشاره به ورود به موقع وزیر ورزش و جوانان به ساماندهی اساسی امور دو باشگاه در سه ماه پایانی سال گذشته، گفت‌: جلسات متعددی با مدیران دو باشگاه و کمیته تعیین وضعیت تشکیل شد و پرونده‌های مختلفی که شاید بعضی‌ها بیش از ۱۵ سال باز بود بررسی شد. حتی بعضی از پرونده‌ها رای فیفا را گرفته بود و اگر پیگیری‌های سلطانی‌فر، فدراسیون فوتبال و مدیران دو باشگاه نبود با مشکلات جدی مواجه می‌شدیم. از سوی دیگر روند تامین منابع از اسپانسرها به خوبی طی شد و وضعیت به گونه‌ای شد که این دو باشگاه بدون ریالی کمک از دولت هم به اداره امور جاری پرداختند و هم مبلغ عمده‌ای از بدهی‌های گذشته را پرداخت کردند و درصد کمی از بدهی‌ها به اشخاص حقیقی مانده است که آن هم در حال پیگیری و حل و فصل است. از سوی دیگر نتایج بسیار خوبی هم توسط هر دو باشگاه کسب شد. در طول تاریخ به یاد نداریم همزمان این دو باشگاه به مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان رسیده و چنین وضعیت آماده ای داشته باشند. امیدواریم که هر چه زودتر شرایط واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی فراهم شود و وزارت ورزش به نقش نظارتی و کلان خود بپردازد. کار ما اداره و نظارت کلی است و در مسائل داخلی مثل جذب بازیکن یا مربی دخالت نمی‌کنیم. مشکل هر دو باشگاه مشکل وزارتخانه است و وظیفه داریم به هر نحوی برای حل مساله ورود کنیم و برای ما مهم رفع مشکل است. یک اصل کلی داریم که اگر حال استقلال و پرسپولیس خوب باشد حال فوتبال ملی خوب است.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان‌ درباره حفظ سرمربیان موفق استقلال و پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات گفت: ما از تصمیم باشگاه‌ها حمایت می‌کنیم. وظیفه ما فقط برطرف کردن مشکلات کلان در مباحث بین‌المللی است. به احساسات هواداران احترام می‌گذاریم و حرفشان را می‌شنویم. نقد هیچ ایرادی ندارد و مدیران دو باشگاه هم گوش شنوا در مقابل خواسته‌های منطقی دارند. ما هم خواسته‌هایی که قابلیت اجرا دارند را با تمام وجود پیگیری می‌کنیم اما در مواردی مثل جذب و حفظ بازیکنان برای هیچ باشگاهی دخالت نمی‌کنیم.

داورزنی در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه‌ها حاضرند هفت میلیارد تومان برای یک بازیکن بپردازند؟ گفت‌: وقتی سقف بودجه یک فصل برای کل بازیکنان و کادر فنی بزرگسالان و جوانان یک باشگاه حداکثر ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان است چگونه چنین چیزی ممکن است؟ ضمن این که پرداخت بالا به یک بازیکن روی عملکرد سایرین هم تاثیر می‌گذارد و روحیه تیمی را دچار مشکل کند. توصیه من به مدیران این است که به جوانان اعتماد کنند. استقلال در مقطعی دچار مشکل شد و با همین جوانان خودش را بالا کشید. هرجا ریسک روی جوانان کردیم برنده بودیم و پاسخ این اعتماد را گرفتیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی