English

آیا ایران رکورد کارت زرد جام جهانی را می شکند؟

اولین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 یکی از پرکارت ترین دیدارهای تیم ایران در ادوار جام جهانی است، که این موضوع این سوال را ایجاد می کند که آیا رکورد کارت زرد توسط ایران شکسته می شود؟

آیا ایران رکورد کارت زرد جام جهانی را می شکند؟

به گزارش خبرگزاری موج، بازی ایران و مراکش که با برتری تیم ملی ایران به پایان رسید یک بازی فیزیکی و درگیرانه بود که در آن سه بازیکن از دو تیم به دلیل مصدومیت زمین بازی را ترک کرده و داور 4 کارت زرد از جیبش خارج کرد.

سهم تیم ملی ایران اما در تعداد کارت زردها سه کارت بود و مراکشی ها هم یک کارت زرد گرفتند ضمن اینکه همانطور که گفته شد آمرابات از مراکش و علیرضا جهانبخش و امیدابراهیمی به دلیل مصدومیت بازی را ترک کردند.با این وجود این بازی یکی از خشن ترین بازی های تیم ملی ایران در ادوار حضورش در جام جهانی است هرچند ایران بازی خشن تری نیز در جام جهانی 2006 آلمان داشته است.

 

در خشن ترین بازی تیم ملی ایران درادوار جام جهانی تا این لحظه که ایران اولین بازی اش را در جام جهانی 2018 انجام داده ، دیدار دو تیم ملی ایران و پرتغال در جام جهانی 2006 است که بازیکنان تیم ملی 4 بار از داور کارت زرد گرفتند. حسین کعبی، یحیی گل محمدی ، جواد نکونام و مهرزاد معدنچی در این بازی از داور مسابقه کارت گرفتند. تیم ایران در بازی سوم همین تورنمنت نیز برابر تیم ملی آنگولا سه کارت توسط تیموریان، فریدون زندی و مهرزاد معدنچی گرفت. درواقع تا این زمان تیم ملی ایران در جام جهانی 2006 آلمان خشن ترین تیم از نظر دریافت کارت زرد بوده چرا که در این جام بازیکنان تیم ملی در مجموع 8 کارت زرد گرفته اند. تیم ملی ایران در جام های جهانی 78، 98 و 2014 در مجموع سه بازی سه کارت زرد گرفته است اما در جام جهانی 2018 تنها در یک بازی سه کارت زرد گرفته است و این احتمال هست که در این جام رکورد کارت زردهای تیم ملی در جام جهانی نیز شکسته شود.

 

جوادنکونام با دریافت سه کارت زرد بیشترین تعداد کارت زرد را در تیم ملی ایران در جام جهانی گرفته است. آندرانیک تیموریان، مهرزاد معدنچی ، کریم انصاریفرد و آندرانیک اسکندریان نیز با دوکارت زرد در رده بعدی قرار دارند. حسن نظری، علی دایی، جواد زرینچه، فریدون زندی، حسین کعبی،علیرضاجهانبخش، مسعود شجاعی و یحیی گل محمدی دیگر کارت زردهای تیم ملی ایران را در جام های جهانی گرفته اند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی