English

نماد و القاب ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی

نماد والقاب تیم های حاضر در جام جهانی 2018 روسیه اعلام شد.

نماد و القاب 32 تیم حاضر در جام جهانی

به گزارش خبرگزاری موج، در آخرین دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران پیش از آغاز جام جهانی که با ازبکستان برگزار شد و به نوعی مراسم بدرقه تیم ملی نیز محسوب می شد از نماد تیم ملی کشورمان (نماد یوپا یا همان یوزپلنگ تیز پا) رونمایی شد.

همچنین لقب ها و نماد های 32 تیم حاضر در جام جهانی 2018 روسیه اعلام شدند:

گروه A

روسیه :

میزبان جام جهانی 2018 را با نماد خرس سه رنگ( با توجه به سه رنگ پرچم کشورشان) می شناسند. به آنها اسبوریانا به معنی تیم ملی نیز می گویند.به این تیم گاهی لقب شوروی نیز داده می شود.

عربستان:

فرزندان صحرا لقبی است که سعودی ها را بیشتر با آن می شناسند. همچنین شاهین سبز(با توجه به رنگ سبز پرچم این کشور) نماد تیم ملی این کشور و لقب دیگر آنهاست.

مصر:

با توجه به پادشاهان معروف مصری در دوران گذشته که فرعون نامیده می شدند، به تیم ملی مصر نیز لقب فراعنه داده اند. همچنین پسران نیل نیز با توجه به رود بزرگ نیل که از کشور مصر نیز می گذرد و از دوران گذشته برای آن احترام خاصی قائل بودند، به تیم ملی این کشور گفته می شود.

اروگوئه:

لا سلسته یا آبی آسمانی لقب تیم ملی اروگوئه است. البته از لقب پنجه آبی به خاطر جنگندگی این تیم نیز استفاده می‌شود.

 

گروه B

پرتغال:

Seleção das Quinas (تیم منتخب سپرها) لقب تیم ملی پرتغال ، هم گروهی کشورمان و وطن سرمربی تیم ملی ایران است. این لقب نشات گرفته از سپری است که در پرچم کشور پرتغال دیده می شود.همچنین برای این کشور از واژه لوسا  نیز استفاده می‌کنند تا یادآور نام مردمی باشند که کشور پرتغال را به وجود آوردند.برزیل اروپا دیگر لقب تیم ملی پرتغال است.

اسپانیا:

لاروخا یا قرمزها لقب تیم ملی اسپانیاست. همچنین به آنها ماتادورها نیز می گویند.

مراکش:

شیرهای اطلس لقب تیم ملی فوتبال مراکش ، نخستین حریف ایران در جام جهانی است.

ایران:

تا پیش از جام جهانی 2016 لقب تیم ملی کشورمان شاهزاده های پارسی و یا شیران پارسی بود اما از جام جهانی 2016 که نقش یوزپلنگ ایرانی روی لباس تیم کشورمان نقش بست، لقب تیم ایران نیز یوزپلنگان شد. نماد یوزپلنگ نیز در بازی شنبه مقابل ازبکستان به طور رسمی رونمایی شد تا این لقب و نماد تیم ملی ایران شکل رسمی تر به خود بگیرد.

 

گروه C

فرانسه:

خروس نماد کشور فرانسه و لقب تیم ملی این کشور است. همچنین له بلو یا آبی ها دیگر لقب تیم فرانسه است.

استرالیا:

کانگوروها لقبی است که تیم ملی استرالیا را با آن می شناسیم اما لقب اصلی تیم ملی این کشور لقب ساکراس ( Socceroos )است. این لقب ساخته تونی هرستد، نویسنده روزنامه دیلی میرر سیدنی است و ترکیبی از کلمات kangaroos (کانگوروها) و soccer (فوتبال) است و اتحادیه فوتبال این کشور برای اولین بار در سال 1973 از آن استفاده کرد.

پرو:

سفید و قرمزپوشان لقب این کشور نشانگر رنگ‌های پرچمشان است. به این تیم لا فرانخا گفته می‌شود چون یک نوار قرمز از وسط پیراهن سفید این تیم عبور می‌کند. به پرو، اینکاها نیز می‌گویند چون این قوم پیش از ورود اسپانیایی‌ها در این منطقه زندگی می‌کردند.

دانمارک:

دینامیت دانمارکی لقب تیم ملی دانمارک در سال 1983 اختراع شد. در آن هنگام دانمارک توانست در ویمبلی با گل آلن سیمونسن انگلیس را یک بر صفر شکست دهد و به یورو 84 در فرانسه برسد. آنها در این جام به نیمه‌نهایی راه یافتند. چند هفته پیش از آن دیدار، یک روزنامه دانمارکی رقابتی برای انتخاب یک آهنگ برای تیم ملی دانمارک به راه انداخت. در یک آهنگ بسیار محبوب، خوانده می‌شد: «ما سرخیم، ما سفیدیم، ما دینامیت دانمارکی هستیم» و این دو کلمه به عنوان لقب تیم ملی دانمارک انتخاب شد. 

 

گروه D

آرژانتین :

آلبی سلسته به معنی سفید و آبی آسمانی لقب تیم ملی آرژانتین است. گاهی اوقات به آرژانتین لقب گائوچوس نیز می‌دهند. این نام به سرخ‌پوستان واقع در منطقه در قرن‌های گذشته برمی‌گردد.

ایسلند :

وایکینگ ها لقب تیم شگفتی ساز یورو 2016 که امسال برای نخستین بار در تاریخ این کشور در جام جهانی حضور پیدا می کند. استراکارنیر یعنی مردان ما دیگر لقب این تیم است.

کرواسی :

مردم کرواسی هم تیم خودشان را آتشین می نامند . لقب دیگر این تیم درخشنده ها می باشد. کوکاستی یعنی شطرنجی‌ها نیز به خاطر آرم و پیراهن این تیم به کروات‌ها گفته می شود.

نیجریه :

عقاب های غول آسا لقب تیم نیجریه می باشد . این لقب به علت اینکه عقاب های بزرگی در جنگل های نیجریه وجود دارد بر این تیم گذاشته شده است.همچنین به خاطر رنگ پیراهن‌شان از عقاب‌های سبز نیز استفاده می‌شود. این حیوان در نماد فدراسیون و کشورشان هم دیده می‌شود.

 

گروه E

برزیل :

سلسائو( زرد قناری )لقب طلایی پوشان برزیل است .تنها تیمی که در همه ادوار جام جهانی حضور داشته و پرافتخارترین تیم این بازی ها هم هست.

سوئیس :

طرفداران سوییسی هم به تیمشان می‌گویند die Nati که مخفف Nationalmannschaft است یا همان تیم ملی می گویند.گاهی اوقات به آن‌ها هم پیمانان، ساعت ساز ها و یا قرمز خالص نیز گفته می‌شود. 

کاستاریکا:

تیوکس لقب این تیم به معنای کاستاریکایی‌ها است. به این تیم، سه رنگ و قرمز هم گفته می‌شود.هرساله بازدیدکنندگان زیادی به کاستاریکا می روند و به همین دلیل گاهی به  آن ها بازدید کننده نیز می گویند.

صربستان:

یک تیم اروپایی که نمادگرایی ملی و یک حیوان قدرتمند را در کنار هم به عنوان لقب خود برگزیده، صربستان است که با لقب عقاب‌های سفید شناخته می‌شود. این اشاره به پرنده‌هایی دارد که روی آرم این کشور دیده می‌شود.

 

گروه F

آلمان :

آلمانی‌ها لقب ساده die Mannschaft (دی مانشافت) را دارند که به معنای «تیم» است.البته گاهی به آنها Nationalmannschaft (تیم ملی) هم می‌گویند. به آلمان ژرمن‌ها نیز گفته می‌شود.

مکزیک:

ال تری (سه رنگ) لقب این تیم است چون پرچم این کشور از سه رنگ سبز، قرمز و سفید تشکیل شده است. آن‌ها به آزتک‌ها نیز معروف هستند. این امپراتوری بزرگ در قرن ۱۵ در این منطقه وجود داشت.

سوئد:

آبی‌طلایی لقب این تیم اروپایی است که به خاطر رنگ پرچمشان است. به خاطر پادشاهی مشهور در شمال به سوئدی‌ها وایکینگ‌های زرد هم گفته می‌شود.

کره جنوبی:

ببرهای آسیا یکی از القاب تیم ملی کره جنوبی است . جنگجوهای تائه‌گوک دیگر لقب مشهور این تیم است که به تاریخ این کشور برمی‌گردد.

 

گروه G

بلژیک:

لقب تیم ملی بلژیک ، شیاطین سرخ است.این لقب پس از پیروزی ۳ بر ۲ برابر هلند در سال ۱۹۰۶ توسط یک مجله به این تیم داده شد .

پاناما:

به تیم پاناما توفان قرمز می گویند که به دلیل قرمز بودن رنگ پیراهنشان است. . به این تیم همچنین کانالی‌ها گفته می‌شود که به کانال مشهور پاناما، مربوط است و دو اقیانوس آرام و آتلانتیک را از سال ۱۹۱۴ به هم پیوند زد.

انگلیس :

سه شیرها لقب مشهور تیم ملی انگلیس است که به دلیل نماد و آرم پیراهن و فدراسیون این کشور است. آرم سه‌شیر آنها از اولین بازی ملی‌شان در سال 1872 تاکنون روی پیراهنشان درج شده است.

تونس:

عقاب‌های کارتاژ لقب این تیم آفریقایی است. کارتاژ قومی قدیمی است که در نزدیکی شهر تونس زندگی می‌کردند.

 

گروه H

لهستان:

قرمز و سفیدها لقب این تیم اروپایی است که به خاطر رنگ پرچم به آن‌ها داده شده است. گاهی اوقات به تیم ملی لهستان عقاب‌های سفید یا عقاب‌های لهستانی گفته می‌شود.

سنگال:

شیرهای ترانگا لقب این تیم آفریقایی است. ترانگا به خاطر مهربانی ساکنین این کشور آفریقایی است.

کلمبیا:

تماشاگران میهن‌پرست آمریکای لاتین ترجیح می‌دهند تیمشان را به رنگ پیراهن یا رنگ پرچم بنامند. به همین دلیل کلمبیایی ها نیز مانند دیگر کشورهای آمریکای لاتین با توجه سه رنگ زرد، آبی و قرمز که در پرچم کشورشان است ، لقب سه رنگ را به کشورشان داده اند.قهوه کاران دیگر لقب تیم کلمبیا است زیرا کلمبیا یکی از بزرگترین صادر کننده گان قهوه در جهان می باشد. از طرفی هواداران تیم ملی خود را تب زرد می‌نامند.

ژاپن:

اتحادیه فوتبال ژاپن لقب سامورایی های آبی را برای تیم ملی این کشور انتخاب کرده، نامی که ریشه خاصی ندارد و برای جام جهانی 2006 و در یک نظرسنجی توسط هوادران تیم ملی این کشور انتخاب شد.سامورایی ها ، جنگجویان قدیم این کشور بودند که در سوارکاری و استفاده از شمشیر ، کمان و نیزه مهارت داشتند. همچنین به ژاپن تیم متولد شده از آفتاب گفته می‌شود که به خاطر منطقه جغرافیایی این کشور است. ژاپن در منطقه‌ای واقع است که خورشید متولد شده است و در پرچم این کشور نیز خورشید وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • بنیامین آبائی سنجانی

    لقب کشور تونس نتونس هستش

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه