English

موج گزارش می دهد؛

حواشی پیرامون پیراهن تیم ملی در جام جهانی؛ هزینه کمتر، لباس بدون طرح!؟

امروز با اعلام رسمی فدراسیون پیراهن تیم ملی در جام جهانی رسما بدون طرح شد و سوالات بسیاری را در ذهن هواداران فوتبال یه وجود آورد.

حواشی پیرامون پیراهن تیم ملی در جام جهانی؛ هزینه کمتر، لباس بدون طرح!؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، با توجه به این که مدیران فدراسیون فوتبال در تاریخ‌های مختلف به برگزاری مراسم رونمایی از لباس تیم ملی اشاره کرده بودند و با توجه به این که زمان کافی برای طراحی این لباس وجود داشت، سرپرست کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال اعلام کرد زمان کم به ما اجازه نداد به طراحی خاصی برای پیراهن تیم ملی برسیم.

آیا چهار سال زمان کمی برای طراحی لباس تیم ملی در جام جهانی بود؟ آن هم تیمی که به عنوان دومین تیم صعود کننده به جام جهانی شناخته شد و شاید از مدت ها قبل از صعود قطعی همه ی اهالی فوتبال می دانستند که این تیم عازم روسیه خواهد شد. در این مدت فدراسیون چه کاری برای طراحی لباس تیم ملی در بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال انجام داد؟ آیا در قرار دادی که بین فدراسیون فوتبال و آدیداس منعقد شده طراحی لباس درج نشده است؟ چرا وقتی 11 تیم ملی که به آدیداس قرارداد دارند(روسیه، مصر، اسپانیا، مراکش، آرژانتین، آلمان، مکزیک، سوئد، بلژیک، کلمبیا و ژاپن) به صورت رایگان از امکانات و البسه این شرکت استفاده می کنند و ایران با تخفیف 70 درصدی به عقد قرارداد می رسد؟ 

شاید المپیک گذشته و طراحی نامناسب اولیه لباس کاروان ایران را به یاد داشته باشید، پس از آنکه در فضای مجازی انتقادات شدیدی به طراحی لباس کاروان ایران در المپیک شد یک طراح داخلی در عرض دو روز دو لباس طراحی و آماده کرد که در نهایت یک گزینه از آن ها انتخاب شد.

حال که سرپرست کمیته بازیابی فدراسیون فوتبال از کمبود وقت برای طراحی پیراهن تیم ملی سخن به میان آورده موج پیشنهاد می دهد که با فراخوانی عمومی تا فردا صبح به طراحان داخلی فرصت دهند تا ببینیم واقعا زمان برای طراحی لباسی در خور تیم اول آسیا واقعا آنقدر که می گویند سخت است.

بسیاری از طراحان هستند که با افتخار و ذوق و هنری که در خود می بینند حاضرند در زمان کمتر و بدون هیچ حمایتی اقدام به طراحی هایی کنند که شاید بهترین لباس تاریخ تیم ملی را بر روی پیراهن ملی پوشان قرار دهند.

زمانی که بحث همکاری ایران با برند آدیداس صورت گرفت مسئولان فدراسیون فوتبال می‌خواستند هرطور شده نقش یوز ایرانی روی پیراهن تیم ملی نقش ببندد که این کمپانی ادعا کرد حک کردن این یوز کیفیت پیراهن را پایین می‌آورد  به همین دلایل یوز از پیراهن تیم ملی حذف شد. بهانه آدیداس برای حذف یوز روزنه های تنفسی و بسته شدن روزنه های تنفسی بود. آیا تیم هایی مانند اسپانیا، آرژانتین، آلمان و سایر تیم های طرف قرارداد با آدیداس روزنه های تنفسی برایشان مهم نیست و قید کیفیت پیراهن های خود را زده اند؟آیا کیفیت لباس های تیم های ملی که با آدیداس قرار دارند و از پیراهن طرح دار استفاده می کنند پایین تر از کیفیت لباس ایران است؟ آیا فدراسیون های کشور های با کیفیت بالای فوتبال قید استانداردهای لباس را زدند؟

 

آلمان

روسیه

آرژانتین

بلژیک

کلمبیا

ژاپن

مکزیک

اسپانیا

حال که حدود دو ماه تا شروع مسابقات جام جهانی مانده است هنوز مراسم رونمایی پیراهن تیم ملی برگزار نشده و اینگونه که مشخص است قرار هم نیست برگزار شود، حتی پیراهن ساده و سفیدمان نیز به دلیل ترس از تکثیر رونمایی نخواهد شد. این در حالی است که تیمی مانند تیم ملی مصر هم این موضوع را می داند که می تواند با فروش پیراهن خود کسب درآمد کند و سود بیشتری را در آستانه جام جهانی بدست آورد.

باید دید در فاصله 60 روز مانده به جام جهانی روسیه فدراسیون نظر خود را برای طراحی پیراهن تغییر می دهد و لباسی در خور بازیکنان تیم ملی در اختیار ملی پوشان قرار می دهد یا خیر؟ یا شاید هزینه کمتر، لباس بدون طرح را برای ایران به ارمغان آورده است!؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه