English

شفر:

فوتبال مثل سفیر برای یک کشور است/ تاریخ بازگشت ملی‌پوشانمان برای ما خوب نیست

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: تاریخ بازگشت ملی‌پوشانمان برای ما خوب نیست چرا که نهم فروردین با نفت بازی داریم و سیزدهم هم باید با الریان بازی کنیم. این برای ما خیلی خوب نیست

فوتبال مثل سفیر برای یک کشور است/ تاریخ بازگشت ملی‌پوشانمان برای ما خوب نیست

به گزارش خبرگزاری موج، وینفرد شفر سرمربی استقلال در حاشیه تمرین روز یکشنبه تیمش گفت: اول سال جدید را به همه مردم ایران تبریک می گویم و برای همه آرزوی سلامتی، صلح و آرامش و شانس خوب در طول سال دارم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود:ما الان باید برای دو بازی مقابل نفت تهران و الریان آماده شویم. اول خوشحالم که شش ملی پوش داشتیم و الان پنج بازیکن در تیم ملی داریم. این یک تعریف و تمجید خوب برای بازیکنان و باشگاه است و نشان می دهد بازیکنان در پنج شش ماه گذشه به خوبی تمرین کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم ملی پوشان نمایش خوبی داشته باشند و با شرایط بسیار خوبی برگردند. فوتبال خیلی مهم است و مثل یک سفیر برای یک کشور است.تاریخ بازگشت ملی‌پوشانمان برای ما خوب نیست چرا که نهم فروردین با نفت بازی داریم و سیزدهم هم باید با الریان بازی کنیم. این برای ما خیلی خوب نیست و ممکن نیست که بازیکنان روز هفتم برای تیم ملی بازی کنند و بعد نهم و سیزدهم برای ما بازی کنند چرا که ممکن است باعث مصدومیت ملی پوشان شود. من شنیدم که قبلا این برنامه به باشگاه داده شده بوده و البته من آن زمان نبودم و از آن خبری ندارم.


شفر افزود: من با سازمان لیگ صحبت کردم. آنها گفتند که قبل از آغاز فصل این تقویم را برای باشگاه ها فرستادند و مربیان تیم ها آن را تایید کرده اند. من تقویم را دیدم و تقویم پر بود و نمی شد آن را عوض کرد و فکر می کنم این موضوع بدلیل اشتباه پیش از فصل است. ما باید برای آسیا و دومی در لیگ و قهرمانی در جام حذفی بجنگیم، همینطور بازیکنان باید راهی جام جهانی شوند. من فکر می کنم این نوع برنامه ریزی آماتور باشد. من امروز با بازیکنان در این باره صحبت کردم و همه می دانند باید به خوبی تمرین کنند و ببینیم که چه بازیکنانی مقابل نفت تهران بازی می کنند.

سرمربی استقلال درباره مصاف با الریان و همزمانی آن با سیزدهم فروردین، اظهار کرد:  به شما تاکید کردم که یکی از دو بازی مهم ما در آسیا، مصاف با الریان است. فدراسیون باید ببیند چه کاری می تواند بکند که باشگاه ها موفق باشند و نه فقط تیم ملی. هرچقدر تیم های بیشتری به مرحله بعدی بروند، امتیازات بیشتری بدست می آورند و این برای ایران در آسیا و رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بسیار مهم است. مطمئنم که همه مردم تهران سیزدهم فروردین،تهران را ترک نمی کنند و مطمئنم مثل بازی با العین ورزشگاه پر خواهد شد. می دانم همه هواداران به استادیوم می آیند تا به ما کمک کنند سه امتیاز را بدست آوریم. دیدیم که در بازی قبلی همه مردم در تهران کارشان را متوقف کردند تا بازی با العین را تماشا کنند. فکر می کنم این اتفاق مقابل الریان هم رخ دهد.

وی درباره وضعیت تیام گفت: نمی توانم امروز چیزی بگویم. با پزشکش همیشه در تماس هستیم. او در اختیار یک پزشک در بارسلون است. همینطور کادر پزشکی ما هم با او و پزشکش در ارتباط است. مهرشاد رهبر با او ارتباط دارد و یک ساعت پیش با او صحبت کرد.

شفر درباره حضور گرهارد مدرس آلمانی در تمرین استقلال گفت: او یک مربی دروازه بانی از فدراسیون فوتبال آلمان است. او در کشورهای زیادی مثل امارات و تایلند بوده است. از او خواستم که با نامداری کار کند و می تواند به ما حدود 10 روز کمک کند. وقتی در فوتبال آلمان و سایر جاها دروازه بانان را می بینید،متوجه می‌شوید که دروازه بان فقط یک دروازه بان نیست و این پست اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. می خواهم نامداری با او کار کند و از او چیزهایی یاد بگیرد. فوتبال و تمرینات هر هفته و هر ماه عوض می شود. همیشه موقعیت جدیدی ایجاد می شود که باید آن را بشناسیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا به بازیکنانش عیدی نمی دهد، گفت: من روز گذشته با تست کوپری که از بازیکنان گرفتم، یک عیدی به بازیکنان دادم. هدیه ای که به آنها دادم این بود که بعد از چند ماه تلاش به آنها چند روز استراحت دادم و شاید یک ناهار هم باهم بخوریم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به این سوال که برانکو به بازیکنانش یک ساعت عیدی داده است، گفت: خیلی خوب است. شاید بازیکنان او گاهی دیر به تمرین می آمدند و او با اینکار خواسته آنها دیگر دیر نکنند. (باخنده)

وی درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: من بازی با تونس را از تلویزیون دیدم. یک بازی آماده سازی برای دیدار با مراکش در جام جهانی بود. یک مقدار زمین خیس بود. بازی با تونس مسابقه خوبی بود. گلی که به ثمر رسید ناشی از اشتباهات مدافعان بود. تیم ملی هم در این مسابقه کامل نبود. امید ابراهیمی و وریا غفوری در ترکیب نبودند و با اضافه شدن آنها فکر می کنم تیم ملی بهتر شود. این یک مسابقه آزمایشی بود که مربی ببیند در آینده چه کار کند. در بازی با الجزایر فکر می کنم بازیکنان اصلی بیشتری بازی کنند.

شفر درباره جدی گرفتن بازی های تدارکاتی اظهار کرد: هنوز زمان زیادی تا بازی با مراکش باقی مانده است. الان مقابل تونس و الجزایر بازی می کنند و سبک بازی این دو تیم صد درصد مثل مراکش نیست ولی مطمئنم بازیکنان ایرانی در صورت بالا رفتن اعتماد به نفس می توانند مراکش را شکست دهند و این دروازه ای به مرحله بعد است. برای ما نیز در حال حاضر الهلال و الریان خیلی مهم تر از بازی با مراکش است. می دانید ما چند ملی پوش داریم ولی امروز چند بازیکن از تیم های پایه استقلال با ما تمرین می کنند و این برای آینده ما خیلی خوب است. دوباره می گویم که الان بازی اول ما با نفت، سپس الریان و در ادامه الهلال برای ما اهمیت دارد.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه