English

صالحی‌ امیری:

فلسفه تشکیل المپیک، اخلاق و همبستگی است

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: فلسفه تشکیل المپیک، اخلاق و همبستگی است، به این فضیلت‌ها در ورزش باید افتخار کنیم.

فلسفه تشکیل المپیک، اخلاق و همبستگی است

به گزارش خبرگزاری موج، رضا صالحی‌ امیری رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه مراسم تجلیل از ورزشکاران خراسانی که در مسابقات بین‌المللی افتخارآفرینی کرده‌اند، اظهار کرد: مدال‌آوران را صرفا به عنوان فردی که مدالی در مسابقات آسیایی و جهانی کسب کرده‌اند، نمی‌بینیم بلکه فراتر از مدال، این عزیزان معیار هویت و غیرت ایرانی هستند.

وی ادامه داد: تمام ورزشکارانی که برای ملت شادی کسب کردند، نشان‌دهنده هویت و غرور ملی هستند.

صالحی امیری عنوان کرد: قبل از حضور در این جلسه، ستادی عالی برای رویکرد ورزشکاران در جاکارتا برگزار کردیم تا بتوانیم در نیمه دوم سال ٩٧ با کسب مدال برای جامعه شور و نشاط به ارمغان آوریم.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: شبی که تیم ملی ایران به جام جهانی صعود کرد، میلیون‌ها نفر از مردم ایران خوشحالی خود را نشان دادند و این مهم، نشان‌دهنده عمق ورزش در میان مردم است.

وی بیان کرد: نشاط محدود به کنسرت و شادی نیست، نشاط رضایت درونی یک جامعه نسبت به تحولات جامعه است. عده‌ای از دعا و نیایش شاد می‌شوند و عده‌ای از پخش سرود کشورمان در مسابقات و رویدادهای ورزشی خوشحال می‌شوند.

وی تصریح کرد: قطعا باید به قهرمانان کشور افتخار کنیم، زیرا با وجود اینکه کشورهای همسایه ورزشکاران زیادی را به تابعیت خود در می‌آورند تا بتوانند مدال کسب کنند، اما با این وجود این عزیزان عاشقانه برای کشور خود تلاش می‌کنند.

صالحی‌امیری اضافه کرد: اگر ورزشکاری از خراسان مدال کسب کند، نه تنها مردم خراسان خوشحال می‌شوند بلکه تمام ایران از این موضوع خوشحال هستند.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ورزشکار، نشان‌دهنده اخلاق و فضیلت‌هاست، وقتی نام جهان پهلوان تختی به میان می‌آید یاد نشاط و اخلاق  این ورزشکار خواهیم افتاد.

وی در پایان گفت: فلسفه تشکیل المپیک اخلاق و  همبستگی است، به این فضیلت‌ها در ورزش باید افتخار کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه