English

نخست وزیر کره جنوبی خبر داد:

احتمال حضور کره شمالی در المپیک زمستانی با ۵۰۰ ورزشکار

در پی آغاز شدن دور جدید مذاکرات میان دو کره، ورزشکاران کره شمالی احتمالاً در المپیک زمستانی 2018 حضور خواهند یافت.

احتمال حضور کره شمالی در المپیک زمستانی با 500 ورزشکار

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از سایت  Inside the games،  روز سه‌شنبه دو کشور کره شمالی و کره جنوبی در رابطه با حضور کره شمالی در  المپیک زمستانی 2018 با هم مذاکره کردند. «لی ناک یون»، نخست وزیر کره جنوبی اعلام کرده است که احتمالا حدود 400 تا 500 نماینده از کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی 2018 حضور پیدا می‌کنند.

کره شمالی پیشنهاد داده است که نمایندگانی از  المپیک این کشور، ورزشکاران، هواداران، هنرمندان، ناظران، تیم نمایشی تکواندو و خبرنگاران را به بازی‌های  المپیک زمستانی 2018 بفرستد.

همچنین پیشنهاد شده است که ورزشکاران دو کشور در مراسم افتتاحیه  المپیک زمستانی 2018 با هم رژه بروند و صحبت‌هایی نیز درباره تشکیل تیم هاکی بانوان متحد دو کره در این بازی‌ها به میان آمده است.

IOC این مذاکرات را گام مهمی به سمت جلو در جنبش  المپیک خوانده است. نخست وزیر کره جنوبی در این باره به یونهاپ نیوز، گفت‌: احتمال می‌دهیم که گروهی 400 تا 500 نفره از کره شمالی به بازی‌های  المپیک زمستانی 2018 بیایند. می‌توان گفت‌ این  المپیک زمستانی به تاریخ بشریت کمک خواهد کرد و ماندگار می‌شود. همان طور که  المپیک 1988 سئول به پایان دادن جنگ سرد کمک کرد. ما امیدواریم که المپیک زمستانی پیونگ چانگ شرایط شبه جزیره کره را بهبود بخشد.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه