English

قلعه‌نویی:

تیم هنوز به ذوب‌آهن مد نظر من نرسیده است

سرمربی ذوب‌آهن گفت: شرایط بهتری پیدا کردیم و بازیکنان روان‌تر و با عِرق بیشتری بازی می‌کنند. تیم هنوز به ذوب‌آهن مد نظر من نرسیده و امیدوارم در هفته‌های بعد، بازی به بازی بهتر شویم.

تیم هنوز به ذوب‌آهن مد نظر من نرسیده است

به گزارش خبرگزاری موج، امیر قلعه‌نویی درباره شرایط ذوب‌آهن گفت: در چهار هفته قبل 10 امتیاز گرفتیم که دو امتیاز از دست رفته هم باید به حساب اشتباهات داوری بگذاریم. به اذعان کارشناسان داوری، ذوب‌آهن از لحاظ اشتباهات داوری، مظلوم‌ترین تیم ادوار فوتبال ایران بوده است. در دیدار مقابل مشکی‌پوشان، داور یک پنالتی و گل صد در صد ما را نگرفت. یکی از مشکلات ما این است که از ابتدای فصل، بازیکنانی داشتیم که وقتی می‌خواستم به ذوب‌آهن بیایم، روی آنها حساب کردم.

مربیگری تنها شغلی است که آبروی آدم جلوی پای افراد دیگری است

وی با گلایه از جدایی چند بازیکن تیمش در اواسط فصل و پیوستن به تراکتورسازی به خاطر سربازی گفت: به قول کاظم اولیایی، مربیگری تنها شغلی است که آبروی آدم جلوی پای افراد دیگری است. آن بازیکنان تمرکز لازم را نداشتند. همچنین برخی بازیکنانی که روی آنها حساب می‌کردیم، در زمین کارآیی مورد انتظار را نداشتند. شرایط بهتری پیدا کردیم و بازیکنان روان‌تر و با عِرق بیشتری بازی می‌کنند. تیم هنوز به ذوب‌آهن مد نظر من نرسیده و امیدوارم در هفته‌های بعد، بازی به بازی بهتر شویم و با برطرف کردن نقاط ضعف، باید تیم را تقویت کنیم.

سرمربی ذوب‌آهن در مورد دیدار این هفته تیمش مقابل سپاهان تصریح کرد: اصفهان همیشه سرآمد بوده است. وقتی ما در بازی رفت شکست خوردیم، جو خیلی خوبی در ورزشگاه بود. زمانی که در سپاهان هم حضور داشتم، دربی‌های اصفهان همیشه زیبا بوده و فضای خوبی در ورزشگاه وجود داشته است. امیدوارم این مسابقه هم بازی خوبی از آب دربیاید و بتوانیم  سپاهان که تیم بسیار خوبی است و مربی بسیار خوبی دارد، شکست دهیم.

قلعه‌نویی در پاسخ به این پرسش که مشکل بودجه ذوب‌آهن برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا حل شده است یا خیر، خاطرنشان کرد: انسان به امید زنده است. ذوب‌آهن واقعاً  یک باشگاه ساختارمدار و اخلاق‌مدار است. در دو سال گذشته، بودجه این باشگاه 28 میلیارد تومان بوده و ذوب‌آهن با سیستم باشگاه‌داری و داشتن رشته‌های مختلف، واقعاً «باشگاه» است، اما اداره کردن این باشگاه با 12 میلیارد تومان سخت است. از لطفی مدیرعامل محترم شستا، صادقی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره کارخانه ذوب‌آهن می‌خواهم چون باشگاه ذوب‌آهن آسیایی شده، در این بودجه تجدید نظر شود. لطفی قول‌هایی داده و من هم قول می‌دهم ذوب‌آهن امسال یکی از ذوب‌آهن‌های خوب در آسیا باشد و برای دفاع از نام ایران و ذوب‌آهن در آسیا به این رقابت‌ها می‌رویم.

وی در مورد فحاشی‌های ورزشگاه‌های ایران، با بیان اینکه باید به گذشته خود مراجعه کنیم، اظهار داشت: باید ببینیم در این چند سال چه چیزی به جامعه دادیم و انتظار داریم چه چیزی از جوانان دریافت کنیم. احترام به حریف واجب است و در تمام دنیا می‌خواهند از فوتبال لذت ببرند. پس از رفتن فرگوسن، منچستر یونایتد به شرایط ایده‌آلی نرسید، اما آیا دیدید ورزشگاه اولدترافورد خالی باشد؟ این به جامعه پویا برمی‌گردد، جامعه‌ای که برای خودش برنامه دارد. آسیب‌هایی که جوانان ما را تهدید می‌کند، خیلی زیاد است. من همیشه درهای تمرین را باز گذاشتم تا جوانان بیایند و جای آسیب‌پذیری نروند.

سرمربی ذوب‌آهن که با رادیو تهران صحبت می‌کرد، گفت: سردر باشگاه‌های ما نام «فرهنگی - ورزشی» حک شده است. باشگاه‌ها و جامعه چه کار فرهنگی کرده‌اند؟ جامعه چه کاری برای جوانان کرده است. جوانان ما مشکلات زیادی چون مشکلات اقتصادی زیادی دارند. ورزشگاه تنها جایی است که جوانان ما می‌توانند بیایند حرف‌های خود را بزنند و حرف‌هایی که نباید بزنند که در استادیوم‌ها مطرح می‌کنند. در احادیث آمده زمانی که فقر از در وارد می‌شود، ایمان از پنجره خارج می‌شود. ملت ما ملت بزرگی است و کشور ثروتمندی داریم. ما باید به فکر جوانان خود باشیم. چرا مسعود شجاعی نباید در تیم ملی باشد؟ چرا بانوان ما نباید به ورزشگاه بیایند؟ می‌خواهم بدانم «ایران» نام خانم است یا آقا؟! چرا بانوان سوری می‌توانند به ورزشگاه بیایند اما خانم‌های ایرانی را از ورود به ورزشگاه منع می‌کنیم؟

باید شرایطی ایجاد شود تا بانوان بتوانند به ورزشگاه بیایند

قلعه‌نویی ادامه داد: باید فرهنگی ایجاد شود و شرایطی ایجاد کنیم تا بانوان بتوانند به ورزشگاه بیایند. آنها به گردن ما حق دارند. در جنگ تحمیلی بانوان ما مجروح و شهید دادند. جامعه به آنها متعلق است اما باید فرهنگ حضور آنها در ورزشگاه ایجاد شود.

وی در مورد صحبت‌های محمد دادکان که گفت وقتی زد و بند در مدیران ما وجود دارد، کار به سکوها هم می‌کشد، گفت: دادکان فرد مومن و مسلمانی است. جایی که نبودم نمی‌توانم صحبت کنم. دادکان دلش برای فوتبال و ورزش می‌سوزد و مسئولیت‌های مختلفی داشته است. ایراد ما این است که کار مشارکتی بلد نیستیم. در انتخابات ادوار مختلف، بعضی اوقات به یک اصولگرا رأی می‌دهیم و چند سال بعد به اصلاح‌طلب. ما باید ایران را دوست داشته باشیم. در انتخابات ریاست جمهوری مختلف، چرا کیفیت دوره دوم پایین‌تر است؟ چون می‌گویند من چهار سال دیگر می‌روم. وقتی یک مدیر می‌رود، گروه قبلی از مجموعه خارج می‌شود و همه اعضا تغییر می‌کنند. من به کفاشیان توصیه کردم همه روسای فدراسیون ادوار مختلف را جمع کن و با آنها جلسه بگذار. در هر کشوری در هر تغییر مدیریتی 100 نفر تغییر می‌کنند، اما در کشور ما 17 هزار مدیر جابجا شده است.

سرمربی ذوب‌آهن درخصوص اردوهای کارلوس کی‌روش در تیم ملی، یک روز پس از هر بازی لیگ برتر خاطرنشان کرد: کمتر از یک سال تا جام جهانی فرصت داریم و باید تعامل خوبی بین تیم ملی و باشگاه‌ها باشد. تیم ملی خوب باید از باشگاه‌ها بیاید. وقتی یک نفر به ارتفاع می‌رود،‌ انگار ماده بیهوشی به فرد تزریق می‌شود. تیم‌های شهرستانی حداقل 3 پرواز برای هر مسابقه دارند. چطور یک بازیکن در یک هفته 6 پرواز داشته باشد؟ او برای هفته دوم فرسوده می‌شود. این برنامه برای تیم‌های تهرانی بسیار ایده‌آل است.

قلعه‌نویی درمورد عملکرد بسیار خوب پرسپولیس و اینکه آیا حضور مربی کاربلدی مانند برانکو عامل این موفقیت است، خاطرنشان کرد: وقتی یک تیم داخل زمین خوب بازی می‌کند، سرمربی عمود آن خیمه است، اما تیم‌های بیرونی مانند ثبات مدیریتی و امکانات مالی بسیار تأثیرگذار است. برانکو دوست عزیز من است. وقتی سرمربی تیم ملی شدم، برای اجلاسی به برلین رفتم و سه روز کنار برانکو بودم. او در این سه روز، تمام تجارب باشگاهی و ملی خود را در اختیار من گذاشت. مسلمان واقعی یعنی این! پرسپولیس بازیکنان و مربی بسیار خوبی دارد و نباید از مدیران پیشین این باشگاه هم بگذریم. پرسپولیس از تیم‌های خوب است و همه باید آن را بپذیریم.

سرمربی ذوب آهن صحبت‌هایش را با خواندن شعر به پایان رساند:

باران که شدی مپرس، این خانه‌ کیست
سقف حرم و مسجد و میخانه‌ یکیست
باران که شدی، پیاله‌ها را نشمار
جام و قدح و کاسه و پیمانه‌ یکیست
با سوره ی دل، اگر خدا را خواندی
حمد و فلق و نعره‌ی مستانه یکیست
گر درک کنی خودت خدا را بینی
درکش نکنی، کعبه و بتخانه یکیست

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی