English

داورزنی:

باید بین وزارت ورزش و کمیته المپیک تعامل منطقی وجود داشته باشد

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: باید بین وزارت ورزش و کمیته المپیک تعامل منطقی وجود داشته باشد تا بتوان در رقابت‌های بین‌المللی این انسجام و نزدیکی به اجرای بهتر برنامه‌ها کمک کند.

باید بین وزارت ورزش و کمیته المپیک تعامل منطقی وجود داشته باشد

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا داورزنی، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان امروز (شنبه)‌ در حاشیه انتخاباتی فدراسیون کبدی در پاسخ به این سوال خبرنگاران در مورد انتخابات کمیته ملی المپیک و بحث ایجاد شده در مورد حضور صالحی امیری، گفت: بحث‌هایی مطرح می‌شود. کمیته ملی المپیک یکی از نهادهای مهم برای ورزش کشور در عرصه المپیک است. این نهاد به عنوان عضو کمیته ملی المپیک و به عنوان یک نهاد NOC و به عنوان یکی از پایگاه‌های مهم در بازی‌های المپیک است و اهمیت ویژه‌ ای دارد. بحث‌هایی مطرح می‌شود، اما باید این را دانست که در مجمع انتخاباتی این سازمان ۶۰ خرده‌ای نفر باید رای دهند. همیشه بر این منوال بوده است و این نیست که بگوییم فرد خاصی انتخاب خواهد شد و بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان از قبل یک نفر انتخاب شده است.

او ادامه‌ داد: آن چیزی که در ورزش کشور در طی این سی و خرده‌ای سال گذشته است و تبدیل به یک مشکل شده است، عدم تفاهم بین وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک است. ما نیاز به یک انسجام داریم و هر چه تعامل در بین این دو نهاد بیشتر شود برای ورزش کشور بهتر خواهد بود. این نیست که کمیته ملی المپیک یک جزیره مستقل است و کار خودش را انجام می‌دهد و وزارت ورزش و جوانان کار خود را پیش می برد. این تصور باطلی است و باید بین این دو نهاد تعامل منطقی وجود داشته باشد. تا بتوان در رقابت‌های بین‌المللی این انسجام و نزدیکی به اجرای بهتر برنامه‌ها  کمک کند. آرزوی موفقیت برای اعضای مجمع داریم و امیدواریم که با این انتخابات یک هماهنگی بهتر و بیشتر بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان به وجود آید. البته به این معنی نیست که این تعامل وجود ندارد، اما باید بهتر شود.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه‌ در مورد برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون کبدی، نیز خاطر نشان کرد: مقصودلو بعد از ۱۲ سال که به عنوان رییس این فدراسیون  فعالیت می‌کرد و همچنین ۹ سال مدیریت انجمن این ورزش را بر عهده داشت، زحمت زیادی کشید. امروز نقطه عطف جدیدی شد و اورسجی امروز با اکثریت آرا به عنوان رییس انتخاب شد و توانست در رقابت با سایر کاندیداها با توجه به برنامه‌ای که دارد موفق شود. ما به نظر مجمع احترام می گذاریم و همان طور که قبلا گفته‌ام وزارت ورزش و جوانان از هر فردی که رای بیاورد حمایت خواهد کرد. ما نیز در حال‌ حاضر از برنامه‌های اورسجی برای بازی‌های آسیایی و جهانی حمایت خواهیم کرد.

او در مورد حواشی ایجاد شده برای این رشته نیز، توضیح داد: گرفتن میزبانی قهرمانی آسیا اتفاق خوبی بود. نفس برگزاری کار ارزشمندی است. میزبانی استان گلستان نیز بی نظیر بود و باید از مدیر کل و استاندار این استان تشکر کرد. نوع این مسابقات به این دلیل در دو بخش آقایان و بانوان بود و در یک سالن در صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شد، مشکلی پیش آمد، کادر یکی از تیم‌های خارجی با مرد آمده بودند و میزبان در مدیریت با مشکل برخورد. نباید آن اتفاق رخ می داد. حضور مربی مرد در سالن با آن شکل درست نبود. بحث حضور یک چیز است و بحث حضور با آن شکل یک چیز دیگری است که به ارزش و فرهنگ کشور لطمه وارد می‌کند. این حاشیه برای ورزش کشور خوب نبود. باید در میزبانی‌ها نکاتی لحاظ شود و تبدیل به پروتکل شود که هم میزبان رعایت قوانین را کند و هم مهمان این را بداند که شرایط چیست و اگر شرایط را قبول نداشت در مسابقات حضور پیدا نکند. ما باید در مقررات وضع شده و پروتکل‌های از پیش تعیین شده پیش برویم تا هم به عنوان مهمان و هم به عنوان میزبان شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. در طول مسابقات یک یا دو صحنه آن مرد به نمایش گذاشته شد که برای ورزش کشور خوب نبود.

داورزنی در پاسخ به این سوال که آیا انصراف مقصودلو از کاندیداتوری این رشته مربوط به این حواشی بود یا خیر؟ گفت‌: همان طور که گفتم مقصودلو ۲۱ سال است که در این رشته فعالیت می‌کند. او تشخیص داد که برود و خون تازه‌ای وارد این رشته شود و فردی بیاید که انگیزه و برنامه جدیدتری داشته باشد. البته مقصودلو سمت‌هایی به عنوان نایب رییس آسیا دارد که این سمت‌ها را دنبال خواهد کرد، اما به دلیل طول مسئولیت را باید میدان را به جوان‌ترها واگذار می‌کرد که این اتفاق رخ داد.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که اورسجی از فامیل‌های مقصودلو است و باز هم این اتفاق تکرار می‌شود یا خیر؟ گفت‌: طبیعی است که اعضای مجمع تشخیص دادند که اورسجی صلاحیت دارد و به او رای دادند و هیچ مشکلی ان‌شاء‌الله پیش نخواهد آمد.

او در ادامه‌ در در پاسخ به این سوال خبرنگاران مبنی بر انتخابات چوگان ، توضیح داد: نفراتی کاندیدا هستند که باید برنامه‌های خود را اعلام کنند. دهم دی ماه مجمع این فدراسیون برگزار خواهد شد و امیدواریم که چوگان به عنوان ایرانی‌ترین رشته اتفاق خوبی در آن رخ دهد. ما در چوگان نیاز به انسجام و همدلی داریم و باید خانواده‌ چوگان را دور هم جمع کنیم تا این رشته اصلی ایرانی توسعه یابد. هر فردی که ایده دارد، زحمت کشیده است، چوگان باز است و یا سال‌ها در این رشته حضور داشته است باید همه دست به دست هم دهند تا چوگان را به جایگاه خود برسانند.

او در پاسخ به این سوال که انتخابات فدراسیون بسکتبال چه زمانی برگزار خواهد شد؟ گفت‌: ثبت‌نام کاندیداها فردا (یکشنبه) ‌به اتمام می‌رسد. پروسه استعلام تمام می‌شود و  ما سعی می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان انتخابات را برگزار کنیم.

داورزنی در پاسخ به این سوال که کل انتخابات فدراسیون‌های باقی‌ مانده چه زمانی به اتمام می‌رسد، خاطر نشان کرد: انتخابات کل فدراسیون‌ها که حدود ۱۰ تایی باقی‌ مانده است تا دهم دی ماه به پایان می‌رسد.

او در پاسخ به این سوال خبرنگاران مبنی بر این که اتفاقات پیش آمده در تیراندازی، توضیح داد: این بحثی است بین معاونت حقوقی و دیوان عدالت اداری که در حال‌ پیگیری است و هر تصمیمی که گرفته شود ما ملزم به اجرای آن هستیم. بعد از نهایی شدن صحبت‌ها بین معاونت حقوقی  و دیوان عدالت اداری به نتیجه‌ می رسیم. امیدواریم بحث‌هایی که مطرح شد هر چه‌ زودتر نهایی نشود تا رشته‌های مختلف کارشان را انجام دهند.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که شجاعی، رییس فدراسیون تیروکمان قبلا هم دو شغله بوده و تا به حال مدیریت خود را  ادامه‌ داده است، گفت‌: نه . به این گونه نخواهد بود.

داورزنی در مجمع انتخاباتی و بعد از انتخاب اورسجی به عنوان رئیس فدراسیون کبدی، تاکید کرد: امیدواریم که با همیاری و کمک همه افراد و خانواده‌ کبدی برنامه‌ها انجام شود و برای برگزاری اردوها، بازی‌های تدارکاتی، ارتقای دانش داوران و مربیان و همه و همه از نیروهای جوان و با انگیزه کشور استفاده شود و از تمامی ظرفیت‌های هر استان به کار گرفته شود. این انتظاری است که همه استان‌ها دارند تا در انتخاب این موارد دیده شود. نمی توانیم بگوییم که در هر رشته ورزشی عدالت کامل برقرار می‌شود، اما باید به این سمت برویم که بیشترین رعایت عدالت انجام شود. رعایت عدالت در این بخش نسبی است، اما طبیعی است که هر استانی که تلاش بیشتری کند سهم آن بیشتر خواهد بود. امیدواریم که اورسجی نیز برنامه‌ریزی کند و از همه استان‌ها در بخش‌های مختلف استفاده کند و انتظاراتی که از کبدی است را جامع عمل بپوشاند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی