English

همیلتونی:

این مسابقه از آن مسابقاتی نبود که می‌خواستم

راننده انگلیسی تیم مرسدس پس از کسب چهارمین قهرمانی‌اش در رقابت‌های فرمول یک گفت: احساس می‌کنم این قهرمانی واقعی نیست. این مسابقه از آن مسابقاتی نبود که من می‌خواستم اما من هرگز تسلیم نشدم.

این مسابقه از آن مسابقاتی نبود که می‌خواستم

به گزارش خبرگزاری موج، سرنوشت رقابت‌های قهرمانی فرمول یک سال 2017 روز گذشته (یکشنبه) در گرندپری مکزیک مشخص و لوئیز همیلتونی که قهرمانی‌اش اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد با وجود اتفاقات غیرمنتظره‌ای که در این مسابقه رخ داد، قهرمان شد.

راننده انگلیسی تیم مرسدس با کسب عنوان قهرمانی در این فصل به پرافتخارترین راننده فرمول یک بریتانیا تبدیل شد. این افتخار اما در شرایطی به کارنامه حرفه او اضافه شد که هجدهمین گرندپری فصل را به دلیل پنجر شدن اتومبیلش در رده نهم به پایان رساند. بدشانسی که گریبان همیلتون را گرفت، می‌توانست قهرمانی او را باز هم به تعویق بیندازد اما با توجه به ناکامی رقیب اصلی‌اش سباستین فتل، راننده آلمانی تیم فراری برای رفتن روی سکو، این اتفاق رخ نداد و همیلتون برای سومین فصل متوالی قهرمان شد.

همیلتون که در دور اول مسابقه از برخوردی شدید با سباستین فتل جان سالم به در برد و به این ترتیب توانست مسابقه را به پایان برساند، پس از عبور از خط پایان اعتراف کرد که این قهرمانی برای او حس و حال واقعی ندارد.

لوئیز همیلتون

همیلتون گفت: احساس می‌کنم این قهرمانی واقعی نیست. این مسابقه از آن مسابقاتی نبود که من می‌خواستم اما من هرگز تسلیم نشدم و این است که اهمیت دارد، چیزی که در قلب من است. من تا پایان به رقابتم ادامه دادم. خوشحالم و می‌خواهم از خدا، از خانواده‌ام و از تیم مرسدس که در این 5 سال گذشته همکاری فوق‌العاده‌ای با آن داشته‌ام تشکر کنم. به اینکه عضوی از این تیم هستم افتخار می‌کنم.

فتل برای اینکه شانسی برای قهرمانی داشته باشد، نه تنها خودش باید قهرمان می‌شد بلکه باید به خارج شدن همیلتون از جمع 5 راننده پیشتاز امیدوار می‌بود. این اتفاق ممکن بود رخ دهد اگر برخوردی که فتل با همیلتون در دور اول که از پشت با او تصادفی جزئی داشت، منجر به خارج شدن همیلتون از مسابقه می‌شد.

همیلتون درباره آن اتفاق گفت: من شروع خوبی داشتم و واقعاً نمی‌دانم که در پیچ سوم چه اتفاقی رخ داد. من برای فتل فضای زیادی را باز گذاشته بودم.

در نتیجه این برخورد، هر دو راننده از کورس پیشتازان مسابقه‌ای که در نهایت با پیروزی مکس فرشتاپن از تیم ردبول خاتمه یافت جا ماندند و مجبور شدند پشت سر دیگر رانندگان مسابقه را از سر بگیرند. فتل با عملکردی تحسین برانگیز توانست خودش را به رده چهارم برساند اما همیلتون که پنجر شد نهمین راننده‌ای بود که از خط پایان عبور کرد. با وجود این او در حالی که تنها 50 امتیاز دیگر برای کسب کردن باقی مانده است، فاصله‌اش را به فتل به 56 امتیاز افزایش داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه