English

برانکو:

دربی یک بازی خاص است / فقط به برد فکر می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه دربی یک بازی خاص است گفت: این بزرگترین بازی در آسیا است و طبیعتا فقط به برد فکر می‌کنیم.

دربی یک بازی خاص است / فقط به برد فکر می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، تیم‌های پرسپولیس و استقلال در چارچوب هفته دهم لیگ برتر فردا (پنج‌شنبه) داربی هشتاد و پنجم را از ساعت ۱۶:۴۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند. برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری قبل از شهرآورد ۸۵ تهران اظهار کرد: درگذشت ابراهیم آشتیانی را تسلیت می‌گویم. این درگذشت فقدان بزرگی در آستانه دربی است. الان می‌بینم که همه برای بازی فردا هیجان دارید و منتظر شروع بازی هستید.

بازیکنانم به کم کاری فکر هم نمی‌کنند

وی ادامه داد: این بزرگترین بازی در آسیا است. ما همه از این بابت خوشحال هستیم و بی‌صبرانه منتظریم. می‌دانیم این بازی برای هوادارانمان چقدر مهم است و نتیجه آن برخی اوقات از قهرمانی بیشتر است. استقلال هم همین نظر را دارد. بارها عرض کردم که داربی یک بازی خاص است و از قبل برنده‌اش مشخص نیست. هیچ ارتباطی به شرایط تیم در جدول ندارد و به تصمیم بازیکنان، تصمیم جمعی و روح تیمی مربوط است. از همه مهم‌تر این که بازیکنانمان لحظه‌ای به ذهنشان خطور نمی‌دهند که کم‌کاری کنند به دنبال شاد کردن دل هواداران هستند.

آنها که نیستند، ناراحتند

او افزود: خوشحالم که به عنوان مربی در این بازی حضور دارم. طبیعی است که به جز ۱۱ بازیکن اصلی تیم، بقیه بازیکنان تا حدی ناراحت هستند که به خاطر عدم حضورشان در چنین بازی بزرگی است. فردا سردرد و مصدومیت توجیه پذیر نیست. برای بازی فردا همه سالم هستند و تنها کسانی که در رقابت نیستند، مهدی طارمی، فرشاد احمدزاده و احمد نوراللهی هستند.

این که چند گل بزنیم مهم نیست

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان یک بازی هجومی را از پرسپولیس شاهد بود گفت: همان‌طور که گفتم تمام بازیکنان سالم هستند و طبیعتا فقط به برد فکر می‌کنیم. برد برد و فقط برد. در این بازی انگیزه خیلی زیاد است. فردا باید قلب‌ها داغ و ذهن و مغز متمرکز باشد. تعداد گل برای ما مهم نیست و فقط برد برای ما مهم است.

مسلمان هم جزو بازیکنان ما است

برانکو درباره حضور مسلمان در بازی فردا گفت: مسلمان در کادر بازیکنان‌مان است. در لیست ما ۲۰ بازیکن حضور دارند. باید نقاشی بکشم برایتان تا متوجه شوید. بیرانوند هم جزو بازیکنانمان است و همه احتمال بازی دارند.

مگر قلیان کشیدن در ایران ممنوع است؟

او افزود: مسلمان برای چه حق بازی نداشت؟ مگر در ایران قلیان کشیدن ممنوع است؟ من فکر می‌کنم این مساله شخصی است و در قانون مشخص است چه چیزی ممنوع است. من در رستوران هم می‌بینم که مردم قلیان می‌کشند.

برانکو

سرمربی پرسپولیس درباره این که چه تدبیری اندیشیده است که مانند بازی فصل قبل شکست نخورند گفت: داربی یک بازی خاص است و برنده از قبل ندارد. یکسری جزئیات سرنوشت بازی را مشخص می‌کند. ما فصل پیش در پنج دقیقه شکست خوردیم. الان هم استقلال شرایط بدی در جدول دارد ولی استقلال مربی خوب و بازیکنان خوبی دارد.

اگر لازم باشد از بشار رسن بازی می‌گیرم

او درباره حضور بشار رسن در پرسپولیس هم گفت: من بشار را آورده‌ام که از او بازی بگیرم و اگر لازم باشد این کار را در داربی انجام می‌دهم. من ترکیب تیمم را در نشست خبری مشخص نمی‌کنم. بشار از زمانی که آمده تقریبا در تمام بازی‌ها حضور داشته است. متاسفانه مدت کمی با تیم بوده ولی چیزی که خوب است، این است که با آمدن او به هدف زده‌ایم. چون او پتانسیل‌اش را برای حضور در پرسپولیس نشان داده و مهم‌تر این که ۲۰ سال دارد و خیلی جوان است.

شفر بسیار با تجربه است

او درباره این که گفته می‌شود با توجه به تجربه بالای برانکو در داربی نسبت به شفر این تجربه چه کمکی به او می‌کند گفت: قبول ندارم که او تجربه ندارد. او با توجه به کارنامه‌ای که دارد تجربه زیادی دارد. او قهرمان آفریقا شده و تجربه عظیمی دارد. تجربه داربی و بازی‌های بزرگ را دارد. بنابراین من فکر می‌کنم که او تجربه زیادی دارد.

اگر استقلال هجومی بازی کند، دمش گرم!

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند که استقلال با چه ترکیبی می‌آید گفت: شفر آلمانی است و فلسفه فوتبال آلمان، هجومی است اما طبیعی است که او به عنوان مربی واقعی در تمام فازهای بازی حساب باز می‌کند. طبیعی است که به دنبال این است که بخواهد با بیشترین تعداد بازیکن به سمت دروازه ما بیاید. پس دمش گرم!

روی تجربه سید جلال، ماهینی و خلیل‌زاده حساب کرده‌ام

برانکو درباره تمرکز بازیکنانش در این دیدار تصریح کرد: ما در کدام بازی تمرکز نداشتیم؟ در بازی فصل قبل، پنج دقیقه نیمه نخست بود. شاید فردا پنج دقیقه دیگر باشد. ما مدام روی تمرکز بازیکنان کار می‌کنیم. شما بهتر از من می‌دانید که انگیزه و هیجان در این دیدار بین بازیکنان و هواداران چطور است. شما نمی‌توانید به راحتی مقابل ۸۰ هزار نفر بازی کنید. من روی تجربه سید جلال، شجاع خلیل‌زاده و حسین ماهینی حساب باز کرده‌ام و مطمئنما چنین ضعف‌هایی رخ نمی‌دهد.

تقسیم ۵۰-۵۰ سکوها هم زیبا است

او درباره میزبانی پرسپولیس در این دیدار با وجود برابر بودن تعداد تماشاگران اظهار کرد: این داربی ایرانی زیباتر از  حد معمول است و طبیعتا طبق قانون، میزبان ۱۰ درصد سکوها را به میهمان می‌دهد اما من فکر می‌کنم همین وضعیت هم خیلی زیبا است که قبول کردند که نصف استادیوم برای پرسپولیس و نصف برای استقلال باشد. من فکر می‌کنم که این خیلی خوب است. من بابت این مساله به پرسپولیس و استقلال تبریک می‌گویم. در کنار این دو تیم به فدراسیون هم تبریک می‌گویم. این بازی‌ها به خاطر هواداران و مردم است و باید آنها را شاد کنیم.

فردا همه چیز را خواهیم دید

سرمربی پرسپولیس در خصوص این که اگر ربیع‌خواه حضور داشته باشد و مسلمان نباشد، خلاقیت در ترکیب پرسپولیس کم می‌شود گفت: همه چیز را فردا خواهیم دید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی