English

طلاکوب:

لبرون جیمز زنان با حجاب را تشویق می‌کند تا مسابقه دهند

روژین طلاکوب می گوید: لبرون جیمز را دوست دارم زیرا او زنان با حجاب را تشویق می‌کند تا مسابقه دهند.

لبرون جیمز زنان با حجاب را تشویق می‌کند تا مسابقه دهند

به گزارش خبرگزاری موج، طلاکوب در مصاحبه‌اش اظهار کرد که محبوب‌ترین بازیکن NBA برای او لبرون جیمز است. او در این باره افزود: من لبرون جیمز را دوست دارم، زیرا او زنان با حجاب را تشویق می‌کند تا مسابقه دهند. لبرون جیمز برای ما می‌جنگد.

لبرون جیمز در ماه ژانویه از بلقیس عبدالقدیر، یکی از بسکتبالیست‌های ماساچوست حمایت کرد. این بسکتبالیست با حجاب بازی می‌کند.  آرزوی او بازی در لیگ حرفه‌یی بسکتبال است. فیبا اخیرا به زنان با حجاب اجازه شرکت در مسابقات بین‌المللی را داده است، البته قوانین سختی در این باره وجود دارد و لباس‌های زنان با حجاب باید طبق معیارهای خاصی انتخاب شود تا خطری برای بازیکنان نداشته باشد. از سال ۱۹۷۹ تاکنون این اولین‌بار است که زنان بسکتبالیست ایران توانسته‌اند در مسابقات بین‌المللی فیبا شرکت کنند.

الهه دارستانی، سرمربی تیم بسکتبال بانوان ایران درباره حجاب بازیکنان اظهار کرد: آرزوی ما است که بتوانیم در مسابقات بین‌المللی شرکت کنیم. در حال‌ حاضر بسیار خوشحال هستیم که می‌توانیم در زمین با حجاب باشیم. ما خوشحالیم که می‌توانیم به دنیا نشان دهیم که دختران ایرانی چقدر خوب بازی می‌کنند.

فاطمه مرتضوی، دیگر بسکتبالیست ایرانی نیز گفت‌: تصمیم فیبا، تصمیم خیلی خوبی بود. قبل از این ما همواره امیدوار بودیم که یک روز بتوانیم در مسابقات بین‌المللی بازی کنیم. الان آن روز رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه