English

مقانلو:

با کوبیدن همدیگر چیزی عایدمان نمی‌شود

سرمربی پیشین تیم‌ ‌ملی تکواندو گفت: اگر پرچم تکواندوی ایران بالا باشد پرچم من هم بالا است. با کوبیدن همدیگر یک چیزی عایدمان نمی‌شود و باید به افتخارات همدیگر افتخار کنیم.

با کوبیدن همدیگر چیزی عایدمان نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، بیژن مقانلو ، درباره نتایج اخیر تیم‌ ‌ملی تکواندو در گرندپری مراکش و مسکو و کسب نتایج ضعیف از این دو تورنمنت، اظهار کرد: نفراتی که به رقابت‌های گرند پری اعزام می‌شوند نفراتی هستند که از طرف  فدراسیون جهانی تکواندو دعوت می‌شوند و نفرات عادی اعزامی به حساب نمی‌آیند. در کل برای تیم‌ ‌ملی در مسابقات بعدی آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم که در گرند پری لندن مبارزان ما خوش بدرخشند و نتایج اخیر را جبران کنند. مسابقات گرند پری در سطح حرفه‌یی برگزار می‌شود و بهترین‌ها همواره در این تورنمنت حضور دارند، اما از نفراتی که هم اکنون در اردوها هستند انتظارات بیش‌تر است چرا که این نفرات با وجود جوانی تجربه حضور در گرندپری‌ها را دارند. بازیکنان ما جوان و در ‌عین ‌حال با تجربه هستند و به نظرم به مرور زمان باید بازیکنان جدید نیز به بدنه تیم‌ ‌ملی ‌اضافه شود هر چند همین کار راحتی نیست. به نظرم باید همواره از داشته‌های‌مان به بهترین نحو استفاده کنیم و به آینده  نیز همیشه نظر داشته باشیم. موفقیت در تکواندو در حال‌ حاضر بسیار کار دشواری است و نیاز به برنامه و استراتژی دارد و اگر هوشمندانه عمل نکنیم از قافله عقب خواهیم ماند.

سرمربی پیشین تیم‌ ‌ملی تکواندو در مورد پایان یافتن اختلافات بین مهدی بی‌باک، مهدی خدابخشی و بهنام اسبقی و حضور دوباره این بازیکنان در دور جدید تمرینات تیم‌ ‌ملی، گفت‌:  امیدوارم که از وجود این بازیکنان بتوانیم حداکثر استفاده را کنیم. استفاده از داشته‌ها و تبدیل به احسن کردن مهم است. تیم جوان و با تجربه‌ای داریم،  ولی باید واقع گرا باشیم.

مقانلو در واکنش به مصاحبه اخیر محمد باقری معتمد نیز، تصریح کرد: من واکنش خاصی ندارم. بیژن مقانلو اگر آمد و رفت کارنامه‌اش همه چیز را مشخص می‌کند، بیژن مقانلو آمد و یک تیم جوان را احیا کرد و اگر انتخابی برگزار کردیم همواره در حضور رسانه‌ها بود. کی شده است که بیژن مقانلو مسابقه انتخابی برگزار کند و رسانه‌ها حضور نداشته باشند؟ اصل کار ما بر شایسته سالاری بود و نه باج دهی. ما هدف‌مان آن بود که همیشه بهترین‌ها اعزام شوند تا چشمه جوشان تکواندوی ایران همواره بجوشد. تیمی که من هدایت آن را بر عهده داشتم به جز المپیک، قهرمان جهان و آسیا شد و چهار مدال طلا در بازی‌های آسیایی کسب کرد و در کل بیش از ۱۱۵ مدال رنگارنگ را کسب کرد و حالا که می شنوم کسی به من می‌گوید که من تکواندو را نابود کرده‌ام واقعا برایم عجیب است.

او در خصوص صحبت‌های باقری معتمد مبنی بر خط زدنش از تیم‌ ‌ملی اعزامی قهرمانی آسیا آن هم در فرودگاه، خاطرنشان کرد: اصلا چنین مسائلی صحت ندارد. آقای معتمد در آن برهه‌ای دیدارهای انتخابی را باخت. حضور در تیم‌ ‌ملی با پیروزی در انتخابی‌ها میسر می‌شد که معتمد در آن دیدارها شکست خورد. اساس کار ما در آن برهه دیدارهای انتخابی بود. ما یکسری بازیکنان داشتیم که به خاطر داشتن مجوز گرند پری همواره به این تورنمنت اعزام می‌شدند و از سوی دیگر یکسری نفرات جوان هم داشتیم که نیاز به احیا داشتند و برای قهرمانی آسیا دیدارهای انتخابی را بین این دو گروه برگزار کردیم و هر کسی می‌برد اعزام می‌شد و حتی سجاد مردانی به محسن شیری باخت و اصل بر شایسته سالاری بود. به نظرم اگر کسی حرفی دارد باید در زمین مبارزه بزند. من هیچ وقت به کسی باج نداده‌ام و نمی‌دهم. من می گویم حق گرفتنی است و نه دادنی. این را از شما می‌پرسم آیا می‌شود یک نفر به واسطه این که قهرمان بوده است به رقابت‌ اعزام شود؟ خود هم‌چنین صحبت‌هایی از خانه تکواندو باعث شد که تکواندوی ما در المپیک نتیجه‌ نگرفت. اگر صحبت‌های دو سال گذشته را رصد کنید همه چیز مشخص می‌شود.

بیژن مقانلو در پایان در مورد آغاز ثبت‌نام انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو گفت: من آرزو می‌کنم هر کسی که رییس فدراسیون می‌شود به خانواده‌ تکواندو کمک کند که ان‌شاء‌الله تکواندوی ایران هم‌چنان پر افتخار باشد. اگر پرچم تکواندوی ایران بالا باشد پرچم من هم بالا است، چرا که هم در زمان بازی و هم در مربیگری به دنبال بهترین‌ها برای کشورم برده‌ام. با کوبیدن همدیگر یک چیزی عایدمان نمی‌شود و باید به افتخارات همدیگر افتخار کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه